سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴
۰ نفر

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی گفت: با تلاش نیروهای یگان حفاظت این اداره‌ باند حفاران غیرمجاز در مهاباد دستگیر و متلاشی شد. 

حفاري غير مجاز براي دفينه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ بهزاد حجابی، فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: در پی‌دریافت گزارش‌ها جوامع محلی و تعامل و همکاری اطلاعاتی با همیاران میراث فرهنگی مهاباد، با اشرافیت و رصد اطلاعاتی، اقدامات لازم برای شناسایی و رصد باند حفاران غیرمجاز در دستور کار قرار گرفت. 

وی افزود: با بررسی‌های انجام گرفته مشخص شد، این باند در یکی از منازل متروکه واقع در روستای سنجاق از توابع مهاباد به صورت مخفیانه اقدام به حفاری غیرمجاز برای تحصیل اشیاء تاریخی می‌کنند. 

سرهنگ حجابی گفت: در نهایت با تلاش و همت نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی مهاباد و پیگیری‌های مسئول میراث فرهنگی شهرستان و با هماهنگی‌های  انجام شده  با فرماندهی پاسگاه انتظامی آختاچی غربی (برهان) مهاباد و کسب دستور مقام قضایی شهرستان، عوامل باند حفاران غیرمجاز طی عملیات هوشمندانه در محل حفاری دستگیر شدند. 

وی تصریح کرد: در این عملیات موفقیت‌آمیز با همکاری خوب نیروی اننظامی تعداد ۶ نفر از اعضای باند دستگیر و یک دستگاه خودروی پیکان به همراه آلات و ادوات حفاری از قبیل بیل، کلنگ، تیشه و پتک بزرگ ضبط و برای سیر مراحل قانونی و قضایی تحویل پلیس آگاهی نیروی انتظامی شهرستان مهاباد شد. 

سرهنگ حجابی در ادامه افزود: همکاری‌های موثر عوامل دخیل، شایسته است از حمایت‌های بی‌دریغ دادستان عمومی و انقلاب مهاباد، فرماندهی نیروی انتظامی، فرماندهی و عوامل پاسگاه انتظامی آختاچی غربی (برهان) شهرستان و همیاران و جوامع محلی دخیل در این عملیات تشکر و قدردانی ویژه داشته باشیم که لازمه به ثمر رسیدن هر گونه اقدام پیشگیرانه در حوزه میراث فرهنگی با همکاری و تعامل آنها است. 

کد خبر 510914

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha