زنی آمریکایی که فقط سه ماه دستیار شخصی و پیشخدمت یک شاهزاده سعودی در ریاض بوده، از سختی‌های این کار پردردسر و قوانین سخت و ظالمانه اربابش در ۲۴ ساعت شبانه‌روز پرده برداشت.

شاهزاده سعودي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دیلی میل، کاترین کولمن که پس از مدت‌ها عذاب کشیدن سرانجام موفق شد جانش را بردارد و فرار کند، اعتراف کرد پنج سال پیش برای ماجراجویی و البته به دست آوردن پول سوی این کار کشیده و راضی شد از آمریکا به عربستان و شهر ریاض سفر کند. این زن میانسال برای خودش کسب و کار لوازم عتیقه داشت و از آنجا که فکر می‌کرد به تغییر نیاز دارد، پذیرفت دستیار شخصی یک شاهزاده سعودی شود.

کولمن سه ماه دستیار و پیشخدمت شاهزاده‌ای شد که نامی از او در گزارش روزنامه تایمز نیامده است و بخشی از وظیفه‌اش سر و سامان دادن به کارکنان و کارمندان این شاهزاده بود؛ زنی که به عمد با کارکنان خود بدرفتاری و آنها را حیوان خطاب می‌کرد. کولمن هم ناچار بود به درخواست ارباب خود با دیگر کارکنان شاهزاده سخت و شدید برخورد کند. او گاهی وقت‌ها تا چهار صبح کار می‌کرد و اگر قوانین سفت و سخت پادشاهی سعودی را می‌شکست، کسی به دادش نمی‌رسید.

یکی از عجیب‌ترین بخش‌های این تجربه دردناک، چهار صفحه آیین‌نامه مربوط به قوانین خدمت کردن در قصر شاهزاده بود؛ از جمله بحث نکردن با اعضای خاندان سلطنتی حتی اگر حق با شما باشد، پشت نکردن به ارباب‌ها در هیچ شرایطی و نداشتن رابطه نزدیک و صمیمی با دیگر کارکنان. کولمن از تجربه سفر به پاریس هم با درد یاد می‌کند؛ جایی که ناچار بود هر روز پنج نوبت با دست همه لباس‌های تمام اعضای خانواده را بشوید و حمام را تمیز کند.

یکی از تنبیه‌های شاهزاده‌خانم سعودی ریختن آب سرد بر سر فرد خطاکار و بیرون نگه داشتن او در شب‌های سرد زمستان بود. فقط سه ماه از قرارداد یک ساله این زن آمریکایی با صاحب‌کار سعودی‌اش گذشته بود که او فهمید دیگر نمی‌تواند شرایط را تحمل کند اما خارج شدن از عربستان به اجازه شاهزاده و باطل شدن قرارداد نیاز داشت؛ مجوزی که رسیدن به آن تقریبا ناممکن به نظر می‌رسد.

کولمن هم تصمیم گرفت کار خود را با روشی دیگر پیش ببرد. او شاهزاده را تهدید کرد تمام کارهایش را به برادر مهربان و باوقارش خبر می‌دهد و به این ترتیب، توانست مجوز خروج بگیرد. کولمن که از این تجربه وحشتناک شگفت‌زده شده، گفت: «خداحافظی کردن با دیگر کارکنان خانه شاهزاده سعودی که عمدتا فیلیپینی بودند، از سخت‌ترین کارهای زندگی بود. من می‌دانستم آنها راهی برای فرار کردن ندارند.»

عکس این گزارش تزئینی است و یک شاهزاده فرضی سعودی را نشان می‌دهد.

کد خبر 510910

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • US ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    2 0
    رفتي در مركز داعشي ها و نوكران دولت آمريكا چه انتظاري داري؟
  • هژیر IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    3 0
    قبیله جنایتکار و وحشی آل سعود عربستان ، گویی همان قبایل وحشی به دور از فرهنگ و مدنیت دوران جاهلیت عرب پیش از اسلام حجاز هستند که با همان خلق و خو و توحش فریز و منجمد شده و مجددا" در عصر حاضر ظاهر و پا به عرصه حیات گذاشتند !