سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
۰ نفر

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: حدود ۲۲ درصد از دانش‌آموزان لرستانی که بالغ بر ۶۰ هزار نفر می‌شوند از دسترسی به اینترنت و شبکه «شاد» محروم هستند که برای کمک به تحصیل آنها بسته‌های آموزشی در نظر گرفته شد.

شاد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، علیرضا نخعی در مراسم تجلیل از برگزیدگان مسابقه  «خ مثل خبرنگار» گفت: نقش خبرنگاران در کمک به توسعه و رفع مشکلات آموزش و پرورش بسیار مهم و موثر است.

وی به تعطیلی مدارس در ۲ ماه اخیر و اقدامات انجام شده اشاره کرد و افزود: پس از شروع تعطیلی مدارس بلافاصله با محوریت معلمان آموزش در فضای مجازی آغاز شد تا اینکه ما به برنامه آموزشی شاد رسیدیم.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: در استان لرستان ۶۷ درصد دانش‌آموزان در شبکه شاد حضور دارند و بخشی نیز از طریق سایر پیام‌رسان‌ها و تلویزیون از آموزش معلمان استفاده می‌کنند.

این مسئول بیان کرد: بخشی از دانش‌آموزان در مناطق عشایری امکان استفاده از اینترنت و تلویزیون را ندارند. حدود ۲۲ درصد یعنی حدود ۶۰ هزار دانش‌آموز از فضای مجازی و آموزش از این طریق محروم هستند که تصمیم گرفته شد بسته‌های آموزشی برای آنها در نظر گرفته شود.

نخعی از توزیع بسته‌های آموزشی در بین دانش آموزان عشایر خبر داد و افزود: حدود هزار مدرسه زیر ۲۰ دانش‌آموز در استان داریم که برای آنها این برنامه‌ها در نظر گرفته شد.

وی یادآور شد: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا مدارس از ۲۷ اردیبهشت به صورت کنترل شده بازگشایی شده و دانش‌آموزانی که نیاز به رفع اشکال دارند به مدت یک ماه می‌توانند به مدرسه مراجعه کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: در این بازه زمانی حضور دانش‌آموزان در مدارس کاملا اختیاری است. همچنین به منظور بازگشایی مدارس‌ کلیه مدارس ضدعفونی و گندزدایی شده و ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی به اندازه کافی در مدارس وجود خواهد داشت و در برخی مدارس که تراکم بالاتری دارند دستگاه‌های تب سنج مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

کد خبر 510779

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha