نخستین نشست خبری رئیس جمهوری آمریکا در رز گاردن کاخ سفید در بیش از دو هفته اخیر به درگیری لفظی با یک خبرنگار چینی‌تبار و خروج قهرآمیز و «نژادپرستانه» او از نشست انجامید.

قهر ترامپ از نشست خبري

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، دانلد ترامپ که این روزها از یک‌سو با باراک اوباما سر پرونده مایکل فلین درگیر است و از سوی دیگر با افزایش تعداد بیماران و کشته‌های کووید-۱۹ دست به گریبان، در نمایشی که قرار بود صدرنشینی آمریکا را در جدول آمار آزمایش‌های کرونا به رخ بکشد از کوره دررفت و به حالت قهر از رز گاردن خارج شد.

او که پشت به نوارها و ستاره‌های پرچم آمریکا رو به خبرنگاران ایستاده بود، ابزار آزمایش کرونا و یک نوشته هم کنار خود داشت که شعار «آمریکا در آزمایش اول دنیاست» بر آن نقش بسته بود. تنش در نشست آنجا اوج گرفت که ویجیا جیانگ، خبرنگار کاخ سفید سی‌بی‌اس نیوز اعتبار شعار را به چالش کشید و پرسید: «چرا آقای رئیس جمهوری دائم اصرار دارد بگوید آمریکا در زمینه آزمایش گرفتن از همه دنیا بهتر است؟ مگر مهم است؟ اصلا چرا این یک رقابت جهانی برای شماست وقتی آمریکایی‌ها هر روز جانشان را از دست می‌دهند و تعداد مبتلایان بیشتر می‌شود؟»

ترامپ هم خشمگین پاسخ داد: «خب، همه دارند در همه جای دنیا جانشان را از دست می‌دهند. شاید این پرسش را شما باید از چین بپرسید. از من نپرسید. سئوال‌تان را از چین بپرسید. وقتی این سئوال را از چین پرسیدید، احتمالا پاسخی بسیار غیرمعمول می‌گیرید.» رئیس جمهوری آمریکا سپس رو کرد به کیتلن کالینز، خبرنگار سی‌ان‌ان و از او خواست سئوال خود را بپرسد اما جیانگ که چینی-آمریکایی است، ادامه داد: «قربان، چرا شما مشخصا این حرف‌ها را به من می‌زنید؟»

ترامپ هم گفت: «من این حرف‌ها را مشخصا به کسی نمی‌زنم. خطاب من به همه کسانی است که سئوال‌های زننده مانند این می‌پرسند.» خبرنگار سی‌بی‌اس پاسخ داد: «این سئوال زننده نیست.» در این میان کالینز تلاش می‌کرد سئوال خود را بپرسد و ترامپ هم اعلام کرد باید برود. رئیس جمهوری آمریکا با وجود اعتراض‌های خبرنگار سی‌ان‌ان پشت خود را به جمع خبرنگاران کرد و از رز گاردن خارج شد.

این نخستین بار نیست که نشست خبری ترامپ به محل دعوا و درگیری او با خبرنگاران به ویژه زنان و ویژه‌تر زنان رنگین‌پوست تبدیل می‌شود. جیانگ در چین به دنیا آمده و در دو سالگی همراه خانواده به آمریکا مهاجرت کرده است. تارا ست‌مه‌یر، تحلیلگر سیاسی در واکنش به این درگیری در توییتر خود نوشت: «یک اوقات‌تلخی زننده، نژادپرستانه و خشمگین دیگر از ترامپ صرفا به این دلیل که ویجیا جیانگ یک سئوال نکته‌دار پرسید. او نمی‌تواند زنان باهوش و مدعی را تحمل کند.»

در این تصویر ویجیا جیانگ را نشسته و خبرنگار سی‌ان‌ان را در تلاش برای پرسیدن سئوال خود از رئیس جمهوری آمریکا می‌بینید.

کد خبر 510724

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha