مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۳
۰ نفر

طرح آمارگیری نیروی کار در استان قزوین به دلیل اجرای پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی برای پیشگیری از کرونا به شکل تلفنی در حال انجام است.

آمارگیری تلفنی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین گفت: این طرح همزمان با سراسر کشور از ابتدای هفته جاری به مدت ۱۴ روز در حال اجراست.

منوچهر حیاتی افزود: مرکز آمار ایران تصمیم گرفته است تا با توجه به شرایط موجود در راستای حفظ سلامت شهروندان، طرح‌های آمارگیری خود از جمله آمارگیری نیروی کار را به شکل تلفنی انجام دهد.

این مسئول بیان کرد: در این راستا ماموران آمارگیر به جای مراجعه حضوری به در منازل، با استفاده از تلفن های سازمانی با خانوارهای نمونه طرح های آماری تماس می گیرند.

وی گفت: در ابتدای تماس، آمارگیران به خانوارها اطمینان می دهند که این آمارگیری از سوی مرکز آمار ایران و سازمان مدیریت و برنامه ریزی قزوین انجام می شود و در صورت لزوم و درخواست خانوار، شماره این دستگاه جهت کسب اطمینان در اختیار خانوار قرار می‌گیرد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین تصریح کرد: در این طرح آمارگیران اطلاعات اعضای خانوار از جمله نام و نام خانوادگی، سال تولد، میزان سواد، وضعیت مهاجرت، دارای شغل بودن یا بیکار بودن، شغل و نوع فعالیت، محل و ساعت کار و وضعیت بیمه آنها را سؤال می‌کنند.

حیاتی یادآور شد: طرح آمارگیری نیروی کار با هدف ارزیابی سیاست‌های کلان اقتصادی کشور و همچنین کمک به تعیین شاخص‌های فصلی و سالانه نیروی کار در نقاط شهری و روستایی از جمله تعیین میزان مشارکت اقتصادی و نرخ بیکاری انجام می‌شود.

کد خبر 510687

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha