دفتر رئیس جمهور در اطلاعیه‌ای نسبت به نامه وزیر سابق صنعت به روحانی واکنش نشان داد.

نهاد ریاست جمهوری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، دفتر رئیس دفتر رئیس جمهور با انتشار اطلاعیه ای توضیحاتی درباره برکناری رضا رحمانی از سوی رئیس جمهور ارائه داد. متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

پیرو انتشار نامه‌ای از سوی جناب آقای رحمانی، وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت و طرح برخی ادعاهای خلاف واقع در خصوص رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور که به منظور گمراه‌سازی و تشویش اذهان عمومی بیان شده، نکات ذیل را به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند. 

یک - به هیچ وجه از جناب آقای رحمانی خواسته نشده از لایحه دولت حمایت کنند، بلکه تاکید شده از فعالیت‌ها و رایزنی‌های فشرده سه نفر از نزدیکان‌شان -که در صورت لزوم نام آنها اعلام خواهد شد- در مجلس و رسانه‌ها علیه لایحه دولت، ممانعت بعمل آورند؛ همچنین از طرف رئیس‌جمهور به ایشان گوشزد شد که تداوم این روند تخلف است و قطعا با این تخلف برخورد خواهد شد.

دو - امروز نیز بر خلاف آنچه ادعا شده، از ایشان خواسته نشده استعفا دهند، بلکه تصمیم رئیس‌جمهور برای جایگزینی به ایشان اطلاع‌رسانی و از وی درباره نحوه اعلام این خبر استمزاج شد که درخواست ملاقات حضوری داشتند و نهایتا نامه مذکور را منتشر کردند.

در پایان لازم به ذکر است که دلایل تصمیم رئیس‌جمهور به تغییر در وزارت صنعت، معدن و تجارت نه فقط منحصر به تلاش وزیر سابق برای رد لایحه دولت در مجلس که مربوط به موارد متعدد دیگری نیز بود که افکار عمومی، فعالان اقتصادی، صاحبان کسب و کار و تجارت به خوبی از آن آگاهند. ضمنا این تصمیم اگرچه به دلیل برآورده نشدن انتظارات رئیس‌جمهور اتخاذ شده اما نافی تلاشهای مجموعه همکاران وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت طی ماههای گذشته در مقابله با تحریم‌ها و همیاری در مبارزه با کرونا نیست و دولت قدردان این تلاش‌هاست.

کد خبر 510636

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد US ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    1 4
    اولا جابجای و عزل وزرا از اختیارات رئیس جمهور است دوما اگر اقای روحانی این رویه مدیریتی که الان در پیش گرفته بخصوص در موضوع کرونا قبلا در پیش میگرفت اینقدر وقت ملت را نمی گرفت سوما لااقل ای ایام باقیمانده زا با قدرت مدیریت کن و با هیچ کس تعارف نکن
  • علی رحمانی قلعه نویی RO ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    2 4
    سلام حقش نبودکنارگذاشته شون
  • US ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    3 3
    ما مردم چه گناهی کردیم بجای بهتر کردم صنعت ایران داارین خرابترش می کنید با این عزول نصب ها که شما میفهمید
  • میرزا IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    6 0
    هیچ فرقی نخواهد کرد مدیر عامل سایپا رو هم به همین دلیل گرانی خودرو و دلالی برداشتن و آقای سلیمانی رو آوردند چه فرقی کرد !
  • IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    4 1
    خودت فهمیدی چی نوشتی؟ آخر چی شد شما از رحمانی خواستین کا استفا بده یا گفتین اگه با ۳ نفر از فامیل هاش رایزنی نکنه برکنار میشه راستی اگه حق با شما هست از وزیر سابق به جرم تشویش اذهان عمومی شکایت کنید
  • مهدی IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    4 0
    سلام بهتر برکنار شد
  • مخدومی IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    4 1
    شما راست میگی
  • US ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    4 0
    مگر مردم نامحرم هستند که دلایل عزل عنوان نمیشه
  • علی IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    2 0
    الان در ایران وضعیت اقتصادی معلوم نیست ودولت هم فقط در محلش نشسته و بازار را تماشا می کنه
  • علی US ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    1 0
    اگه من بجای رئیس جمهور بودم کابینه ای انتخاب میکردم که با استقلال تمام بدون واهمه از استیضاح و غیره با اقتدار عمل میکردن نه اینکه با یک تهدید نماینده از این ور به آن ور میشد
  • شیعه علی ازنسل آریا IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    1 0
    جناب آقای واعظی شما در خیلی ازتصمیمهای شخص رئیس جمهور شریک هستید و نظراتتون تاثیرگذار، از مردم انتظار ندارید که شمارو هیچکاره و در گوشه میدان ببینند نه وسط!؟ کمی شفاف باشید لطفا. و من الله توفیق