دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
۰ نفر

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با مطلوب ارزیابی کردن وضعیت بیماری کرونا در کرمانشاه گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در بحث کرونا فوق‌العاده کار کرد.

سعید نمکی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه دوشنبه ۲۲ اردیبهشت به نقل از دکتر سعید نمکی در دیدار با رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و معاونین وی اعلام کرد: ما نگران بودیم کرمانشاه از استان‌های با پیک بالای ابتلا به بیماری باشد و وضعیت در این استان بسیار خطرناک شود.

وی افزود: خوشبختانه با تلاش‌های انجام‌شده وضعیت این استان هم‌اکنون مطلوب ارزیابی می‌شود و این تلاش‌ها و اقدامات انجام‌شده بسیار ارزشمند و قابل‌تقدیر است.

در این دیدار دکتر محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خواهان اختصاص مبلغی از مابقی اعتبارات تخصیصی از زلزله به استان کرمانشاه به دانشگاه علوم پزشکی بود که مورد موافقت وزیر بهداشت قرار گرفت و در این خصوص دستور مساعدت لازم از سوی وزیر بهداشت به معاونت توسعه وزارت خانه ابلاغ شد.

ثبت‌نام دانشجویان توان‌بخشی در کرمانشاه انجام می‌شود

همچنین در این نشست بحث آغاز پذیرش دانشجو در دانشکده توان‌بخشی کرمانشاه مطرح شد که این درخواست نیز با استقبال وزیر بهداشت و موافقت وی همراه بود.

در این راستا به معاونت آموزشی وزارت خانه دستور داده شد که در سال تحصیلی آینده ثبت‌نام دانشجویان دانشگاه توان‌بخشی کرمانشاه آغاز شود.

تخصیص ارز برای تجهیزات سرمایه‌ای سنگین ازجمله پت اسکن و سیکلوترون که با زحمات مجموعه دانشگاه و از محل دفتر مقام معظم رهبری تأمین اعتبارشده از دیگر مواردی بود که در این نشست مطرح شد که وزیر بهداشت پس از موافقت طی تماس تلفنی با هیات امنای صرفه‌جویی ارزی دستور لازم برای رسیدگی و تسریع در خرید این تجهیزات را ابلاغ کرد.

پیگیری پروژه‌های عمرانی دانشگاه از دیگر مباحث مطرح‌شده در این نشست بود که با قول مساعد وزیر برای کمک به پروژه‌های عمرانی همراه بود.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۱۰۹ هزار و ۲۸۶ نفر در کشور به‌طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۴۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان‌باختگان کرونا در کشور به ۶ هزار و ۶۸۵ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز دوشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۲ اردیبهشت) براساس گزارش آزمایشگاه‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی هزار و ۶۸۳ بیمار جدید مبتلابه کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلابه کووید- ۱۹ در کشور به ۱۰۹ هزار و ۲۸۶ نفر رسید.

کد خبر 510564

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha