رئیس شورای رقابت گفت: از این پس فروش خودروها صرفا به صورت قرعه‌کشی خواهد بود و کسانی می‌توانند ثبت‌نام کنند که شماره کارت ملی ثبت‌شده برای خرید خودرو نداشته و ظرف سه سال اخیر خودرو نخریده باشند.

خودرو ايراني

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، رضا شیوا رئیس شورای رقابت در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار گفت: تا جایی که امکان دارد قرار است که تقاضا برای خرید خودرو به گونه‌ای محدود شود که فقط تقاضای مصرف کنندگان واقعی به سمت پیش خرید از خودروسازان بیاید.

رئیس شورای رقابت افزود: براساس دستورالعمل جدید، در پیش فروش‌های جدید فروش خودرو به صورت قرعه کشی خواهد بود و افرادی که ظرف سه سال گذشته خودرویی خریداری نکرده باشند یا کارت ملی آنها دارای کد تکراری ثبت شده در سامانه نباشد، اجازه خواهند داشت تا در این قرعه کشی شرکت کنند.

به گفته شیوا، هم اکنون تقاضا بالاتر از عرضه است و چاره‌ای نیست جز اینکه در کنار قرعه کشی مکانیزمی برای توزیع عادلانه خودرو لحاظ شود.

وی افزود: با توجه به وضعیتی که وجود دارد، فرمول و دستورالعمل تنظیم قیمت به ستاد تنظیم بازار ارسال شده است و به طور متوسط قیمت خودروهای ایران خودرو ۱۰ درصد و قیمت خودروهای سایپا ۲۳ درصد افزایش خواهد یافت.

کد خبر 510473

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پور عباسی FR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    1 0
    شما ها که قرعه کشی بلد هستید تکلیف قرعه کشی حسابهای قر ض الحسنه بانکها را مشخص کنید اگر دیگر برکزار نمیشود بگویید مردم پولهایشان را بگیرند تا تعداد حسابها وکارتهای بانکی کم شود که دغدغه بانک مرکزی هم بر طرف شود...