شهردار خلخال گفت: با توجه به نزدیکی و مجاورت محل دفن زباله‌های فعلی یا شهر با مناطق مسکونی راه‌اندازی سایت جدید دفن زباله‌های خلخال در دستورکار شهرداری قرار گرفته است.  

زباله

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، صباح‌الدین برزگر افزود: برای ساماندهی وضعیت دفن زباله‌های شهر و راه‌اندازی سایت جدید زباله در محل انتخاب شده شیخ‌جانلو نیاز به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار بوده ولی شهرداری خلخال در استان اردبیل به تنهایی با این حجم از مشکلات مالی قادر به انجام آن نیست و برای اجرای این طرح بزرگ و ضروری نیازمند اعتبارات استانی و ملی است.  

وی اضافه کرد: راه‌اندازی محلی جدید و دور از شهر خلخال برای انتقال زباله‌های روزانه شهروندان به این محل از سال‌ها پیش در جلسات کارگروه پسماند و شورای سلامت و امنیت غذایی طرح و بر لزوم راه‌اندازی محل دفن جدید زباله‌ها تاکید شده است.  

برزگر اظهار کرد: ادامه فعالیت محل فعلی دفن زباله‌ها در منطقه کرنو و در مجاورت مناطق مسکونی بویژه بیمارستان شهر با توجه به اعتراض شهروندان به ادامه فعالیت این محل مشکل‌ساز شده و راه‌اندازی محل جدید را ضروری کرده است.  

وی افزود:روزانه بیش از ۷۰ تن زباله در خلخال جمع‌آوری و به محل دفن زباله‌ها در منطقه کرنو انتقال داده می‌شود و با احتساب زباله‌های انتقالی از روستاهای نزدیک شهر به این محل روزانه بیش از ۱۰۰ تن زباله در مجموع به این محل در مجاورت شهر انتقال داده می‌شود.  

شهردار خلخال گفت: برای پیشگیری از آلودگی‌های زیست محیطی، نشت گاز آزاد شده از انباشت هزاران تن زباله و پیشگیری از ایجاد آتش‌سوزی ناشی از گاز متان آزاد شده از زباله‌ها پوشش زباله‌های جمع‌آوری شده در منطقه کرنو همچنان در قالب پوشش زباله و با استفاده از خاک موجود در محل و نیز انتقال نخاله‌های ساختمانی پروژه‌های ساختمانی در دست اجرای شهر ادامه دارد.  

وی افزود: مشاور طرح مطالعات سایت جدید را به اتمام رسانده و طرح آماده برای تایید در کارگروه پسماند استان است که در صورت تایید نهایی در مرکز استان اردبیل اقدام لازم برای اخذ اعتبار صورت خواهد گرفت.  

برزگر از اقدام به خرید ۲ دستگاه خودرو جمع‌آوری زباله‌های شهری خبر داد و افزود: با توجه به خرید و جاسازی باکس‌های جدید زباله در شهر در صورت اضافه شدن خودروهای مکانیزه جدید جمع‌آوری و محل زباله به مجموع ناوگان جمع‌آوری مکانیزه شهرداری کار جمع‌آوری شبانه زباله که مورد تاکید کارگروه پسماند شهرستان است، امکان‌پذیر خواهد شد.  

کد خبر 510459

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha