مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
۰ نفر

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی گفت: هوای اراک روز دوشنبه ۲۲ اردیبهشت برای گروه‌های سنی حساس ناسالم است و نخستین روز هوای ناسالم امسال در این کلانشهر به ثبت رسید.

آلودگی هوا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، رضا میرزایی افزود: بر اساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر اراک، متوسط شاخص کیفیت هوای اراک در ٢٤ساعت گذشته منتهی به ساعت ١١صبح دوشنبه ۲۲ اردیبشهت به ۱۰۹ رسیده و آلاینده اصلی ذرات معلق با قطر کمتر از ۲ و نیم میکرون است.

وی بیان کرد: بالاترین شاخص آلودگی با عدد ۱۱۲مربوط به ایستگاه شریعتی واقع در بلوار میرزای شیرازی اراک است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی ادامه داد: براساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی استان مرکزی مبنی بر وزش باد و گرد و غبار منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، انتظار می‌رود شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس تا پایان روز جاری ادامه داشته باشد.

میرزایی توصیه کرد: انتظار است گروه‌های سنی حساس از جمله، زنان باردار، تمام بیماران قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان از تردد در فضای باز خودداری کنند.

وی گفت: تعداد روزهای پاک کلانشهر اراک تا روز گذشته نسبت به مدت مشابه قبل، بیش از پنج برابر افزایش داشت و کیفیت هوا در این مدت مطلوب بوده است.

نخستین روز ناسالم هوا در ۲۲ اردیبهشت‌ماه در کارنامه اراک به ثبت رسیده است.

کلان‌شهر اراک با بیش از ۶۰۰ هزار نفر جمعیت به لحاظ اقلیمی از سه سمت با کوه محصور شده و از یک سمت نیز با تالاب کویری میقان همجوار است.

کد خبر 510453

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha