بارش رگباری باران با احتمال آبگرفتگی و سیلاب همراه با کاهش ۱۰ درجه‌ای دما سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت خراسان رضوی را فرا می‌گیرد.

باران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی دوشنبه ۲۲ اردیبهشت با بیان این مطلب افزود: فعالیت سامانه بارشی از عصر امروز دوشنبه ۲۲ اردیبهشت از نواحی شمالی و غربی این استان همراه با افزایش ابر و وزش باد آغاز می‌شود و روز سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت بارش‌های رگباری بیشتر نقاط استان را فرا می‌گیرد.

مرتضی اثمری افزود: این بارش‌ها همراه با رعد و برق با احتمال آبگرفتگی معابر، ایجاد رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها پیش‌بینی شده است.  

وی اضافه کرد: به دنبال فعالیت این سیستم بارشی که به تدریج از روز چهارشنبه هفته جاری ۲۴ اردیبهشت پایان می‌بابد طی امروز و فردا وزش باد شدید در بیشتر مناطق استان رخ خواهد داد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به افت ۱۰ درجه‌ای دما در خراسان رضوی افزود: بیشینه دمای هوای امروز مشهد ۲۹ درجه سلسیوس پیش‌بینی شده است که فردا سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت و چهارشنبه هفته جاری ۲۴ اردیبهشت به ترتیب به ۱۹ و ۱۸ درجه می‌رسد.

اثمری افزود: کمینه دمای هوای مشهد نیز طی این مدت از ۱۵ به ۱۱ درجه سلسیوس کاهش مییابد، اما از روز پنج‌شنبه این هفته شاهد افزایش میانگین دما در مناطق مختلف استان خراسان رضوی خواهیم بود.

وی ادامه داد: قوچان با کمینه دمای هوای ۱۰ درجه سلسیوس و سرخس با بیشینه دمای هوای ۳۳ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان‌های خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

اثمری اضافه کرد: بیشترین شدت وزش باد طی این مدت در شهرستان سبزوار با سرعت ۴۰ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

کد خبر 510412

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha