دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳
۰ نفر

مردان ایتالیایی مبتلا به سرطان پروستات تحت درمان با شیوه ADT (درمان محرومیت از آندروژن) کمتر مبتلا به بیماری کووید ۱۹ شده و در صورت ابتلاء به این بیماری، شدتش بسیار کمتر است.

بیمار مبتلا به کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری برنا، محققان دانشگاه لوگانو سوئیس در مطالعه خود دریافتند مردان ایتالیایی مبتلا به سرطان پروستات تحت درمان با شیوه ADT (درمان محرومیت از آندروژن) کمتر مبتلا به بیماری کووید ۱۹ شده و در صورت ابتلاء به این بیماری، شدتش بسیار کمتر است.

دکتر «آندره آلیمونتی»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «توجه به این نوع درمان بر روی مردان مبتلا به مورد شدید ابتلا به بیماری کووید ۱۹ ارزشمند است.»

او  می‌افزاید: «این شیوه درمانی می‌تواند منجر به روند بهبودی بهتر و کاهش شدت علائم بیماری شود.»

از آنجائی که مردان بیش از زنان مبتلا به این بیماری کووید ۱۹ می‌شوند و شرایط شدیدتری را تجربه می‌کنند، محققان به بررسی این روش درمانی پرداختند. آنها دریافتند آنزیم TMPRSS۲ که کووید ۱۹ برای عفونی کردن سلول‌ها به آن نیاز دارد، از طریق درمان محرومیت از آندروژن متوقف می‌شود.

کرونا بیشتر مردان را می‌کشد | زنان ایمن‌ترند

آلیمونتی در ادامه توضیح می‌دهد: «ما نمی‌توانیم بگوییم که این دارو برای غیر بیماران مبتلا به سرطان پروستات هم فایده خواهد داشت چراکه باید در یک مطالعه بالینی در آینده تایید شود.»

برای این مطالعه، داده‌های مربوط به بیش از ۴۵۰۰ مرد در منطقه ونتو ایتالیا جمع آوری شد.

پژوهشگران دریافتند مردان مبتلا به این سرطان دو برابر بیشتر با خطر ابتلا به کووید ۱۹ مواجه بودند اما تنها چهار مرد تحت درمان به روش ADT، به این بیماری مبتلا شدند و هیچیک هم فوت نکردند.

به گفته محققان، این مطالعه بسیار مقدماتی بوده و نیاز به تحقیقات بیشتری در این زمینه است.

کد خبر 510408

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسعود IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    7 0
    یکی از دلایل مهم برای عدم ابتلا به کرونا ویروس کم شدن و یا قطع ارمون تستوسترون است وقتی در آزمایش خون ازدیاد psa دکتر به وجود سرطان پروستات ظنین شده و آزمایش تکه برداری می دهد وقتی بیماری محرز شد طرق مختلف برای درمان ارایه می شود یکی از این روشها دارو هایی هستند که هورمون مردانه را سرکوب می کند مثل تزریق آمپول نیفرلین و غیره
  • احمدي IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    4 0
    دقيقا همين طور است مرداني كه داروهاى انتي اندرو ژن مثلا فلوتاميد ومشابهات انرا مصرف مى كنند در مقابل اين ويروس ايمن تر هستند
  • دانشجو IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    2 0
    برخی از انواع کرونا ویروس مثل کرونا ویروس سارس ۲۰۰۳ و کرونا ویروس جدید سال ۲۰۱۹/۲۰۲۰ توسط این پروتیین فعال شده و به این ترتیب می توان انها را از طریق باز دارنده های TMPRSS2 مهار نمود .کرونا ویروس سندرم حاد تنفسی ۲ با استفاده از گیرنده آنزیم ۲ مبدل آنژیوتانسین وارد سلول بدن انسان میشود و برای آماده سازی " پروتیین اس " خود جهت ورود از TMPRSs2 استفاده میکند 'یک بازدارنده TMPRSS2که برای مصرف بالینی به مرحله تایید برسد می توان جلوی ورود ویروس را به سلول بدن بگیرد و گزینه ای برای درمان بیماری ناشی از این ویروس باشد.
  • ناصر IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    2 0
    دقیقا همینطور است عموی من که مبتلا به سرطان پروستات و به روش دارو درمانی معالجه میشد در اواخر اسفند پارسال بیماری کرونای او مثبت اعلام شد ولی بدون هیچگونه عارضه ای پس از یک هفته بهبود یافت