استاندار گیلان با اشاره به بازگشایی مدارس از ۲۷ اردیبهشت و به‌مدت یک‌ماه گفت: فعالیت مساجد و اماکن مذهبی در شب‌های قدر منوط به تصمیم ستاد ملی است.

مصلای رشت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ارسلان زارع اظهار کرد: همکاری خوب مردم با مسئولان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی موجب شد تا بیماری کرونا به ثبات نسبی برسد و در بسیاری از شهرستان‌ها تعداد بیماران بستری کاهش یابد.

استاندار گیلان با تاکید بر تداوم رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و نکات بهداشتی توسط مردم خاطرنشان کرد: اگر مردم دستورات بهداشتی را رعایت کنند و نکات مراقبتی را در دستورکار قرار دهند تعداد مناطق سفید استان گیلان بیشتر شده و اماکن مذهبی نیز بازگشایی می‌شود.

زارع به اعلام نیاز مراکز درمانی به اهدای خون مردم اشاره کرد و گفت: میزان اهدای خون در استان گیلان نسبت به روزهای گذشته ۹۵ درصد افزایش یافت و امیدواریم این روند در شب‌های قدر نیز استمرار داشته باشد و مردم با اهدای خون خود به بیماران نیازمند کمک کنند.

وی افزود: صدا و سیمای مرکز استان باید در لیالی قدر با پخش مراسم دعا در مکانی مشخص و با جمعیت محدود حرمت این ایام را پاس بدارد.   برای بازگشایی مساجد و اماکن مذهبی در شب‌های قدر طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا عمل می‌کنیم.

حضور دانش‌آموزان در مدارس اختیاری است

او بیان کرد: دانش‌آموزان در مدتی که مدارس بازگشایی می‌شوند می‌توانند برای رفع اشکال درسی به‌صورت اختیاری به مدرسه بروند، باید از ظرفیت سپاه، ارتش، شهرداری و دهیاری‌ها برای ضدعفونی کردن مداوم مدارس استفاده شود.

استاندار گیلان از دستگاه‌های اقتصادی خواست که با همکاری بخش خصوصی به وظایف خود در دوران پساکرونا عمل کنند و بیان کرد: ۱۳ رسته اصلی از سوی دولت برای دریافت تسهیلات کم‌بهره اعلام شده که این رسته‌ها خود صدها زیررسته دارند و صاحبان مشاغل نباید نگرانی از این بابت داشته باشند.

کد خبر 510319

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha