مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳
۰ نفر

سرپرست اداره کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کرمان از طبقه‌بندی مشاغل کارگران زغال‌سنگ استان از اواخر اردیبهشت ۹۹ خبر داد.

معدن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، رضا اشک اظهار کرد: به طور کلی خواسته‌های کارگران به دو دسته تقسیم می‌شود که بخشی از آن در استان قابل حل است و برخی باید در سطح فرا استانی تصمیم‌گیری شود. البته مسائل فرا استانی، از طریق استان به مسئولان کشوری منتقل و پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.

وی بیان کرد: یک طرح اولیه توسط کارفرما و کارگران نوشته شده که با نظارت اداره کار اجرایی می‌شود.  ممکن است در این طرح انتظارات همه کارگران برآورده نشود اما یک قدم رو به جلوست چراکه بر مبنای این طرح احکام کارگران صادر و در واقع طبقه‌بندی انجام می‌شود.

سرپرست اداره کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کرمان گفت: پیش‌بینی می‌شود احکام کارگران تا اواخر اردیبهشت زده شود. کارگران باید توجه داشته باشند که با صبر و حوصله پس از اجرایی شدن طرح قطعا نقاط ضعف مشخص و اصلاحات لازم نیز انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: بر اساس طرحی توافقی بین کارفرما و کارگران، مابه‌التفاوت حقوق کارگران بر اساس تاریخ قید شده در متن قرارداد پرداخت می‌شود.

اشک افزود: کارگران به دنبال خواسته‌های صنفی خود هستند و ساختارشکنی نکرده‌اند. این حق آنان است که مطالباتشان پیگیری شود. البته در این بین باید به نظرات کارفرمایان نیز توجه کرد.

کد خبر 510308

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha