مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: برخورداری خانوارهای روستایی استان از راه آسفالته با اجرای کامل طرح ابرار درسال ۹۹ به ۹۴ درصد خواهد رسید.  

آسفالت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ارسلان شکری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: برای سال مالی ۹۸ – ۹۹ که امسال به پایان می‌رسد، آسفالت ۴۱۵ کیلومتر راه روستایی پیش‌بینی شده که گام بلندی در بهبود وضعیت این بخش به شمار می‌رود.  

وی اضافه کرد: تا پیش از اجرای کامل این ۴۱۵ کیلومتر، برخورداری خانوارهای روستایی از راه آسفالته در آذربایجان‌غربی ۸۲ درصد بود که با اجرای این طرح، این رقم ۱۲ درصد افزایش خواهد یافت.  

شکری بیان کرد: از کل ۴۱۵ کیلومتر راه در نظر گرفته شده برای آسفالت در قالب طرح ابرار در آذربایجان‌غربی، ۱۷۰ کیلومتر آماده آسفالت شده و عملیات آسفالت‌ریزی ۲۰ کیلومتر نیز اتمام یافته است.  

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: با بهبود شرایط جوی در نیمه دوم بهار امسال، این طرح با سرعت بیشتری ادامه خواهد یافت.  

آذربایجان‌غربی بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر جمعیت روستایی دارد که در ۲ هزار و ۸۰۰ آبادی استان زندگی می‌کنند.  

این تعداد، حدود یک سوم جمعیت کل آذربایجان‌غربی را شامل می‌شود.  

طرح ابرار با هدف تسریع در اجرای طرح‌های آسفالت راه روستایی در آذربایجان‌غربی برنامه‌ریزی شده و در قالب آن، از ظرفیت داخلی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان استفاده می‌شود.  

کد خبر 510300

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان غربی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha