مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: سن مصرف لوازم آرایشی در این استان کاهش یافته است.

بهداشتی ارایشی

به گزارش همشهری‌آنلاین، دکتر براتی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به افزایش میزان مصرف مواد آرایشی در استان اظهارکرد: افزایش تعداد مراکز فروش لوازم آرایشی نشان دهنده افزایش مصرف و کاهش سن مصرف است.

وی افزود: در استان خراسان شمالی فقط ۲۰۰ مرکز عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی دارای مجوز در حال فعالیت است که غیر از این مراکز در تعدادی از مراکز غیرمجاز، داروخانه، برخی از سوپرمارکتی ها نیز لوازم آرایشی به فروش می رسد و تعدادی از مردم نیز خرید اینترنتی لوازم آرایشی دارند.

براتی‌زاده خاطرنشان کرد: در حقیقت فعالیت ۲۰۰ مرکز مجاز عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی با توجه به جمعیت این استان، تعداد زیادی است.

وی ادامه داد: تبلیغات اغواکننده یکی از عواملی است که سبب شده مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی افزایش یابد، این درحالی است که برخی از لوازم بهداشتی‌ها با برندهای معروف توزیع می‌شوند اما در حقیقت تقلبی هستند.  در همین راستا به دنبال آن هستیم تا سرمایه‌گذارانی را در استان جذب کنیم که لوازم بهداشتی به خصوص برپایه مواد گیاهی تولیدکنند.

وی تصریح کرد: در شهرستان جاجرم یک سرمایه‌گذار درخواست ایجاد یک واحد تولیدی کرم بر پایه گیاهی را داده‌است.

کد خبر 510286

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha