سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۲۰:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک روز پیش از برگزاری انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها در ایالت‌های ایندیانا و کارولینای شمالی، نظرسنجی‌ها حکایت از آن دارند که بخت به هیلاری کلینتون در این رقابت‌ها رو آورده است.

خبرگزاری اتریش از واشنگتن گزارش داد، آنگونه که نظرسنجی منتشر شده در روزنامه «یو اس ای تودی» نشان می‌دهد، برای اولین بار ظرف سه ماه گذشته بانوی اول سابق آمریکا در این ایالت‌ها نزد رای‌دهندگان دموکرات‌ و مستقل‌ها از باراک اوباما، رقیب هم‌حزبی‌اش پیش افتاده است.

بر اساس این نظرسنجی، کلینتون با کسب 51 درصد آرا هفت درصد از سناتور ایلینویز (که 44 درصد آرا را کسب کرده) پیش افتاده است.

در همین حال، کلینتون روز دوشنبه به شبکه خبری سی ان ان گفت: «فردا روز هیجان انگیزی است.»

اوباما پس از بیش از 40 انتخابات مقدماتی پیروزی بیشتری را نسبت به کلینتون کسب کرده است و می‌تواند روی کسب آرای بیشتری از هیات نمایندگان در روز حزب دموکرات در ماه اوت حساب باز کند.

در همین حال گفته می‌شود، در کارولینای شمالی که 115 رای نمایندگی داده خواهد شد، اوباما بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی موسسه زاگبی 48 درصد آرا را کسب خواهد کرد و از کلینتون (که 39 درصد آرا را احتمالا کسب می‌کند) پیش خواهد افتاد. اما برخلاف آن در ایندیانا (با 72 رای نمایندگی) نتیجه را 43 به 41 از آن خود خواهد کرد.

برتری کلینتون و اوباما بر مک‌کین
در مقایسه مستقیم کلینتون و اوباما با جان مک‌کین، نامزد جمهوری‌خواهان برای ریاست جمهوری آمریکا، آنها جایگاه بهتری دارند.

بر این اساس، این جمهوری‌خواه در وضعیت کنونی برای انتخاب رییس جمهور آمریکا در ماه نوامبر حدود 40 درصد آرا از آن خود خواهد کرد، این در حالی است که نامزدهای دموکرات می‌توانند روی کسب بیش از 50 درصد آرا حساب کنند.

کد خبر 51025

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز