مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
۰ نفر

سمپاشی علیه سوسک‌های سیاه گندم که به نقاط مسکونی در تاکستان هجوم آورده‌اند، امشب ۲۱ اردیبهشت انجام می‌شود.

سوسک‌های سیاه گندم

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: با توجه به هجوم سوسک‌های سیاه گندم به نقاط مسکونی تاکستان و برگزاری نشست مدیریت بحران در این شهرستان، مقرر شد سمپاشی علیه این حشره در نقاطی که جمعیت آن زیاد است انجام شود.

قدرت‌الله مهدیخانی افزود: با توجه به علاقه زیاد این حشره به نور مقرر شد در صورت نیاز به صورت مقطعی در تاکستان خاموشی اعمال شود.

وی بیان کرد: تاکنون جمعیت زیادی از این حشره در شهرهای تاکستان، بوئین زهرا، شال، دانسفهان و اسفرورین مشاهده شده است و در صورت نیاز و اعلام مقامات محلی، علیه آنها سمپاشی خواهد شد.

این مسئول گفت: این حشرات برای کشاورزی ضرر زیادی ندارند اما حضور آنها در مناطق مسکونی ممکن است موجب آزار و اذیت شهروندان شده است و زیستگاه این حشره که در گندم زارها است و خطر زیادی هم برای مزارع ندارد، بلکه با خوردن تخم ملخ ها مفید نیز می‌باشد؛ اما بارندگی‌ها باعث شده تا تخم آنها به نقاط مسکونی منتقل شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین افزود: فردا دوشنبه ۲۲ اردیبهشت نیز نشست مدیریت بحران با حضور معاون سیاسی استاندار با هدف بررسی هجوم این سوسک‌ها به مناطق مسکونی، پیامدها و راهکارهای مقابله با آنها برگزار خواهد شد.

کد خبر 510162

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha