سخنگوی دولت گفت: بدون هیچ پیش‌شرطی آمادگی برای تبادل همه زندانیان و گفت‌وگو برای آزادی آنان وجود دارد، اما این دولت آمریکا بوده که تاکنون از پاسخ‌ خودداری کرده است.

علی ربیعی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، علی ربیعی در پاسخ به پرسش خبرنگاران در گفت‌وگوی آنلاین با برخی رسانه‌ها با اشاره به موضوع تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا، اظهار کرد: از مدتها پیش اعلام کردیم که برای تبادل همه زندانیان ایرانی و آمریکایی آمادگی داریم.

وی افزود: وزیر خارجه ما هم اعلام کرد که بدون هیچ پیش‌شرطی آمادگی برای تبادل همه زندانیان و گفت‌وگو برای آزادی آنان وجود دارد، اما این دولت آمریکا بوده که تاکنون از پاسخ‌ خودداری کرده است.

ربیعی با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در آمریکا گفت: امیدواریم که دولت آمریکا در شرایط شیوع بیماری کرونا که جان شهروندان ایرانی در زندان‌های آمریکا را تهدید می‌کند، دولت این کشور سرانجام مراقبت از جان انسان‌ها را به سیاست‌ ترجیح دهد.

سخنگوی دولت ادامه داد: اطلاعاتی داریم که شهروندان ایرانی در زندان‌های آمریکا در شرایط مطلوبی نیستند و به خوبی مراقبت نمی‌شوند و این برای ما نگران‌کننده است. با این حال به نظر می‌آید آمریکا نسبت به گذشته آمادگی بیشتری برای خاتمه دادن به این وضعیت دارد. به همین دلیل اکنون قضاوت نهایی را نمی‌کنیم و موکول می‌کنیم به مشاهده پیشرفت محسوسی که در جریان امور باشد.

وی تاکید کرد: دولت آمریکا از آمادگی ما مطلع شده و ما فکر می‌کنیم نیازی به قرار دادن میانجی نیست، با این حال در صورت موافقت طرف آمریکایی، دفتر حفاظت از منافع ایران نقطه نظرات ما را درباره جزئیات، شامل نحوه و زمان انجام این مبادله به واشنگتن اعلام خواهد کرد.

ربیعی گفت: ما اعلام کردیم که آمادگی بحث کردن پیرامون آزاد کردن همه زندانیان را داریم، این طرف آمریکایی است که باید در این زمینه اعلام نظر کند و شواهدی درباره تغییر دیدگاه آن‌ها وجود دارد.

وی همچنین با اشاره به اقدامات دولت و معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری برای حمایت از رشد استارت‌آپ‌ها اظهار کرد: افزایش بودجه برای تقویت صندوق شکوفایی از اقدامات دولت برای رشد جهش‌وار استارت‌آپ‌ها بوده است و میزان مقرراتی که برای حمایت از استارت‌آپ‌ها در ۶ سال گذشته شکل گرفت بی‌نظیر است و ما در هر جایی که توانسته‌ایم مقررات را برای رشد این بخش فراهم کنیم این کار را انجام دادیم.

ربیعی با اشاره به پویش کروناپلاس و رونمایی از استارت‌آپی به همین نام از سوی معاونت علمی و فناوری رییس‌جمهوری اظهار کرد: ما استارت‌آپ‌هایی که در ۱۳ رسته مشخص‌ شده قرار گیرند را جزو مجموعه‌ای قرار دادیم که می‌توانند از وام‌های ارزان‌قیمت استفاده کنند؛ چرا که معتقدیم آینده شغلی از آن استارت‌آپ‌هاست و مخصوصاً در بخش خدمات نیز که بیشترین مشاغل را شامل می‌شود، استارت‌آپ‌ها می‌توانند تاثیر فراوانی داشته باشند.

کد خبر 510126

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha