سرپرست معاونت فنی حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: یک قلاده پلنگ در جاده روستایی نساز – برندق واقع در منطقه حفاظت شده آق داغ شهرستان خلخال توسط شهروندان مشاهده و تصویربرداری شد.

پلنگ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسن قاسم پور، سرپرست معاونت فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: در سال‌های اخیر به دلیل وجود و حضور کافی پستانداران از جمله کل و بز و گراز و سایر مهره‌داران کوچک به عنوان حلقه‌ای از زنجیره غذایی این گوشت‌خوار مهم، حضور پلنگ در مناطق موصوف به صورت ویژه‌ای در زیستگاه طبیعی خود افزایش یافته است.  

وی افزود:چنین صحنه‌هایی در سه سال اخیر توسط محیط‌بانان رصد و تصویربرداری شده و جای خوشحالی است که این گونه مهم و با ارزش بعضا توسط رهگذران و افراد بومی نیز به تصویر کشیده می‌شود.

 سرپرست معاونت فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بیان کرد: بررسی‌های کارشناسان و محیط بانان به صورت شبانه روزی حاکی از طبیعی بودن شرایط بوده و از اهالی محترم منطقه درخواست می‌شود در این فصل که ایام زادآوری و آبستنی گونه پلنگ در منطقه است، شرایط زیستی مورد نظر در خصوص این گونه با ارزش را حفظ و نهایت همکاری را با عوامل محیط زیست و محیط بانان منطقه داشته باشند.  

قاسم پور گفت: همچنین بر اساس اظهارات دامپزشک و کارشناس بیماری‌های حیات‌وحش اداره کل دامپزشکی استان شرایط جسمی پلنگ عادی بوده و فعلا مورد خاصی در خصوص گونه مذکور قابل مشاهده نیست.  

کد خبر 510083

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha