کره جنوبی که هفته گذشته پس از حدود دو ماه نخستین روز بدون بیمار تازه کووید-۱۹ را در تقویم ثبت کرده بود، روز یکشنبه از شناسایی ۳۴ مورد جدید کرونامثبت خبر داد.

مراقبت شهروندان از كرونا در كره جنوبي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ای‌بی‌سی‌نیوز، هر چند مون جائه-این (رئیس جمهوری کره جنوبی) اعلام کرده دلیلی برای مردن از ترس نیست اما افزایش ناگهانی تعداد مبتلایان کرونا پس از سقوط تدریجی آمار نگرانی‌ها را درباره بازگشت موج دوم بیماری بیشتر کرده است. ۲۶ مورد از ۳۴ بیمار تازه در داخل کشور بوده و هشت نفر باقیمانده با ویروس کرونا از خارج از مرزها وارد کره جنوبی شده‌اند.

این نخستین بار در یک ماه اخیر است که تعداد بیماران تازه کووید-۱۹ در یک روز از مرز ۳۰ می‌گذرد و گفته می‌شود شاید دلیل این افزایش باز شدن باشگاه‌های شبانه در سئول و دیگر شهرهای بزرگ باشد. پارک وون-سون، شهردار پایتخت روز شنبه دستور بسته شدن بیش از ۲۱۰۰ باشگاه، رستوران و هتل را صادر کرد و از دیگران خواست مسائل و موارد بهداشتی و ایمنی را جدی‌تر بگیرند.

مرکز پایش و پیشگیری از بیماری‌ها در کره جنوبی اعلام کرد تا روز یکشنبه ۱۰ هزار ۸۷۴ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۵۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند. ضمن اینکه ۹۶۱۰ نفر از شر ویروس خلاص شده و به زندگی عادی خود بازگشته‌اند. مراکز درمانی و بیمارستان‌ها در سراسر کره جنوبی از ۱۰ هزار و ۱۲۸ نفر هم آزمایش ابتلا به کووید-۱۹ گرفته‌اند.

دولت چین از شناسایی ۱۴ مورد بیمار مبتلا به کرونا در روز یکشنبه خبر داد تا به این ترتیب آمار روزانه تعداد مبتلایان نخستین بار در ۱۰ روز اخیر دورقمی شود. ۱۲ مورد مبتلایان داخلی هستند و دو نفر دیگر از خارج مرزها وارد چین شده‌اند. استان جیلین در شمال شرقی چین با شناسایی ۱۱ بیمار آلوده‌ترین نقطه بوده و استان هوبی فقط یک بیمار تازه داشته است. شهر ووهان، مرکز هوبی کانون پیدایش و گسترش ویروس کرونا در جهان است.

استان جیلین با کره شمالی هم‌مرز است و این نگرانی‌ها را درباره احتمال شیوع هر چند اندک کرونا در این کشور منزوی بیشتر می‌کند. نکته مثبت در این میان، گزارش نشدن حتی یک مورد مرگ مربوط به کرونا در چین در یک ماه گذشته است. فقط ۱۴۸ نفر در سراسر این کشور تحت درمان کووید-۱۹ هستند و ۷۹۸ نفر هم قرنطینه شده‌اند.

چین با داشتن ۴۶۳۳ مرگ و ۸۲۹۰۱ مورد بیمار مبتلا به کروناویروس مرحله اول فراگیری بیماری را پشت سر گذاشته و به نظر می‌رسد افزایش ناگهانی تعداد مبتلایان به دلیل پایان قرنطینه اجباری در برخی مناطق و بازگشایی پارک‌ها، رستوران‌ها و دیگر موارد ممنوع باشد.

کد خبر 510008

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha