یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
۰ نفر

رئیس‌کل دادگستری هرمزگان گفت: با توسعه زیرساخت‌ها در دستگاه قضایی استان، امکان برگزاری جلسه‌های محاکمه بین استانی و اجرای نیابت با بهره‌گیری از دادرسی الکترونیک و به‌صورت آنلاین فراهم‌شده است.

دادگستری

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، علی صالحی با اعلام این خبر اظهار کرد: دستگاه قضایی هرمزگان به‌عنوان یکی از استان‌های پیشتاز در استفاده از سیستم‌های نوین ارتباطی، برای حفظ سلامتی ارباب‌رجوع و همکاران و همچنین شکل‌گیری یک دستگاه قضایی هوشمند، توسعه دادرسی الکترونیک و غیرحضوری را موردتوجه ویژه قرار داده و پیگیری می‌نماید.

وی بیان داشت: در همین راستا برای دومین بار جلسه رسیدگی شعبه نهم دادگاه عمومی حقوقی شهرستان بندرعباس از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد.

رئیس‌کل دادگستری هرمزگان گفت: این جلسه رسیدگی با حضور وکلا و شاهدان برگزار شد و خوانده پرونده که در زندان مرکزی یکی از استان‌های شمالی کشور به سر می‌برد از طریق ویدئوکنفرانس در دادگاه شرکت و به ارائه دفاعیات خودپرداخت.

صالحی از صرفه‌جویی در هزینه‌ها و زمان و همچنین پیشگیری از شیوع بیماری کرونا با توجه به ضوابط بهداشتی و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به‌عنوان مهم‌ترین مزایای برگزاری دادگاه‌های آنلاین با استفاده از ویدئوکنفرانس نام برد.

کد خبر 509966

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هرمزگان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha