روزنامه دونگا ایلبو کره جنوبی در گزارشی ادعا کرد که کره شمالی موفق به ساخت و تکمیل چند فروند از موشک‌های بالستیک قاره پیما شده است.

موشك - كره شمالي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، این روزنامه نوشت: کره شمالی در سال ۲۰۱۷ میلادی چند فروند موشک بالستیک پرتاب کرد از آن زمان آمریکا به دنبال اطلاعاتی درباره ساخت موشک های قاره پیمای بالستیک در این کشور بوده است.

نشریه خاطر نشان کرد که آمریکا به اطلاعاتی دست یافته است که نشان می دهد کره شمالی در یک مجموعه موشک سازی در استان "پیونگ آن" در جنوب این کشور موشک های بالستیک قاره پیما تولید و تکمیل کرده است.

گزارش اضافه می کند که آمریکا سکوهای پرتاب این موشک ها را هم رصد کرده است و می خواهد اطلاعاتی درباره پرتاب و آزمایش احتمالی این موشک ها در جریان رژه نظامی و یا مراسم خاص بدست آورد.

"کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی در ماه ژانویه امسال اعلام کرد که این کشور به یک سلاح راهبردی جدید دست یافته است که دنیا را حیرت زده خواهد کرد.

بنا به نوشته این روزنامه این احتمال می رود که کره شمالی با هدف تحت تاثیر قرار دادن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تا قبل از ماه جولای دست به اقدامی تحریک آمیز بزند.

کره شمالی در سال جاری میلادی سه موشک کوتاه و میان برد بالستیک آزمایش کرده است.

کد خبر 509886

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    1 7
    وای چه خوشحال کننده. همه دنیا از هر جایی میچاپن برای آسایش مردم کشورشون اینم فقط به فکر اینه که یه چیزی بسازه تا آدمهای بیشتری رو تو هر پرتاب بکشه. عرضه هیچ کاری نداره
    • IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      4 0
      این را چرا به آمریکا نمی گویی؟ چرا فقط آمریما باید سلاحهای مرگبار بسازد و بقیه حق داشتن توان دفاعی نداشته باشند؟کینه اصلاح طلبان از هر کس در مقابل آمریکا بایستد یاد آور همان ارادت حزب توده به شوروی است.
    • IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
      0 3
      خاک تو سرت
  • محمد زمانی ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    2 4
    حاکمی که پول مشروب و سیگارش از بودجه ای که صرف مایحتاج ضروری کل مردم کشورش میشود بیشتر است آنوقت به فکر دست یافتن به رویاهای کودکانه اش است شوروی با زراد خانه ای که برای از بین بردن ده ها بار کره زمین کافی بود به علت اقتصاد بیمارش چند تکه شد،.
    • IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      3 3
      و این اقتصاد بیمار از نظر شما همان اقتصادی است که با وجود هفتاد سال تحریم مطلق ، ارزش پولش ثابت مانده و تورم ندارد و در آن از بیکاری و اعتیاد و کارتن خواب و فحشا و... خبری نیست.
    • عبدالرضا غیایی شاملو IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
      2 1
      میدونید منم مثل شما مخالف سیاست پیونگ یانگ هستم، اما وقتی که عمیق تر به مسایل نگاه میکنم متوجه میشم، در این دنیا عده ای از کشورها چاره ای جز توانمندی بیشتر دفاعی و نظامی خود ندارند، چون بقدری عرصه رو به بعضی کشورها تنگ کردند که تنها راه ممکن آن کشور میشود ارتش سازی و جمع آوری انواع و اقسام تسلیحات تا لااقل بتواند به پشتوانه آن حرفش را بزند، و گرنه فکر نکنم هیچ حکومت و هیچ کشوری تمایل داشته باشد پولی را که میتواند برای عمران و آبادی و آسایش مردم خرج کند صرف خریدو تولید تجهیزات نظامی کند مگر از روی اجبار. یاعلی
  • سعید IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    1 1
    مسیر ما نیز باید همین باشد
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    0 0
    تنها کشوری که در زمان دفاع مقدس به ایران موشک داد.دمشون گرم
  • M.o US ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    0 0
    کارامریکاست میخوادکشورهای هم جوارکره رابدوشه دیگه هیچ خبری نیست