معاون امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: مشکلی که در حال حاضر وجود دارد این است که گاها پرداختی از سوی بانک‌ها انجام می‌شود، ولی در سامانه بهین یاب ثبت نمی‌شود.

سامانه بهین‌یاب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، الله کرم نصیری در جلسه بررسی عملکرد تسهیلات تولید و اشتغالزایی استان چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: شایسته نیست در شرایط اقتصادی، با توجه به فراهم بودن تسهیلات به واحدهای تولیدی، نتوان اعتبارات مربوط به استان را دریافت کرد و پرداختی از سوی بانک‌ها انجام نشود.  

وی افزود: در حال حاضر مشکلی که وجود دارد این است که گاهی پرداختی از سوی بانک‌ها انجام می‌شود، ولی در سامانه بهین یاب ثبت نمی‌شود.  

نصیری تصریح کرد: لازم است کارگروهی متشکل از دفتر جذب و سرمایه گذاری، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، بانک و دستگاه اجرایی تشکیل و نسبت به ثبت نشدن تسهیلات پرداختی در سامانه بررسی انجام شود.  

وی در خصوص تسهیلات تبصره ۱۸، گفت: پرداخت این گونه از تسهیلات نسبت به طرح‌های مصوب شده که مربوط به جهاد کشاورزی بوده بسیار کم است، که باید مشخص شود مشکلات و مسائل مربوط به عدم پرداخت یارانه به بانک است یا خیر.  

در ادامه معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بیان کرد: تاکنون از ۳.۶ سهم ابلاغی به استان در خصوص تسهیلات روستایی و عشایری ۳.۲ از سهم مربوطه پرداخت شده است، همچنین طی دو سال گذشته نرخ بیکاری استان ۵درصد کاهش یافته است.  

علیرضا شجاعی تصریح کرد: از این تعداد ۲۱۷طرح به مبلغ ۵۸۰ میلیارد تومان مصوب شده که از این تعداد ۱۷۷ طرح به مبلغ ۲۷۵ میلیارد تومان عقد قرارداد و ۱۲۲ طرح به مبلغ ۲۷۴ میلیارد تومان پرداخت شده است.  

وی ادامه داد: نسبت طرح‌های معرفی شده به بانک و مصوب شده بسیار کم است که باید از این ظرفیت بیشتر استفاده شود.  

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گفت: میان طرح‌های ارسالی و مصوب شده مربوط به سازمان جهاد کشاورزی اختلاف ۹۰ درصدی وجود دارد که نمی‌توان گفت این اختلاف مربوط به یارانه است.  

 محمدکاظم منزوی، معاون امور صنایع سازمان صمت استان اظهار کرد: تسهیلات مربوط به رونق تولید از منابع داخلی بانک‌ها پرداخت می‌شود، سال گذشته ۱۵۶ طرح به مبلغ ۱۶۸ میلیارد تومان به بانک‌های عامل معرفی شد که به ۲۸ طرح به مبلغ ۱۰میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات طرح رونق تولید پرداخت شده است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان نیز گفت: از این تعداد ۵۷ طرح به مبلغ ۹ میلیارد تومان پرداخت انجام شده و مابقی بلا تکلیف هستند.  

صالحی خاطرنشان کرد: از ۳۲۹ طرح معرفی شده به بانک از محل تبصره ۱۸، به مبلغ ۴۲۷ میلیارد تومان، تنها ۵۹ طرح به مبلغ ۵۱ میلیارد تومان به مرحله پرداخت رسیده است. ‌

کد خبر 509672

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha