مدیرعامل مترو تهران گفت: همه تونل‌ها و تاسیسات مترو پایتخت در برابر زلزله با شدت زیاد هم مقاوم است و تجهیزات مترو مطابق با استانداردهای بین‌المللی است.

مترو تهران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، علی امام، مدیرعامل شرکت مترو تهران درباره مقاومت مترو تهران در برابر زلزله گفت: همه تونل‌ها و تاسیسات مترو برای بزرگترین زلزله محتمل تهران که شدت آن حداکثر ۷.۵ ریشتر خواهد بود طراحی و اجرا شده ‌است.

وی افزود: تمامی تجهیزات استفاده شده در مترو تهران مطابق با استاندارهای بین‌المللی است و هیچ جای نگرانی در مورد آسیب به مترو در صورت وقوع زلزله حتی با شدت زیاد نیست.

وی بیان داشت: در خطوط یک تا ۷ مترو تهران حدود ۱۵۰ قطار فعال است که ۱۱۵۰ واگن را شامل می‌شود. این قطارها روزانه در ۲۳۵ کیلومتر از خطوط مترو در حال حرکت هستند و تمام تاسیسات و تجهیزات در برابر زلزله ایمن است و حتی می‌توان گفت شهر زیرزمینی یکی از امن‌ترین نقاط تهران در صورت وقوع زلزله احتمالی است.

۴۸ دقیقه بامداد روز جمعه ۱۹ اردیبهشت ماه‌ زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۱ ریشتر دماوند در استان تهران را لرزاند و نگرانی‌های زیادی برای مردم و مسوولان در حوزه‌های مختلف شهری ایجاد کرد.

کد خبر 509572

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد مهدوی IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    0 0
    اینجانب که طی 10 سال گذشته از مترو استفاده کرده و هیچ مشکلی در آن مشاهده نکرده ام معتقدم که مترو تهران را هنوز نمیتوان یک شهر زیر زمینی نامید، چه زیباست که مثل بسیاری شهرهای بزرگ جهان ورودیهای مترو تهران هم به بازارهای زیر زمینی که باید در عمقی بین سطح و مترو ساخته شود، منتهی گردد که قطعا باعث کسترش کسب و کار خواهد بود، تخصص من آرشیتکت نیست ولی نظراتی در این مورد دارم.