شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
۰ نفر

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: از ابتدای اسفند ۹۸ تاکنون تعداد کسب و کارهای دارای نماد اعتماد الکترونیک در استان، ۱۰ درصد افزایش داشته است.

كسب وكار اينترنتي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فردین سعیدی اظهارکرد: با بررسی وضعیت استارتاپ‌های کردستان در حوزه فناوری اطلاعات، مشخص شد که کسب و کارهای اینترنتی حوزه خدمات عمومی و خرید و فروش الکترونیکی در شرایط بحران کرونا توسعه یافته‌اند.

وی اضافه کرد: اگر چه استارتاپ‌ها با ایده‌هایی نوآورانه در حوزه خدمات می‌توانند در مسیر توسعه و درآمدزایی کشور گام‌های بلندی بردارند، اما نکته مهم این است که در صورت وقوع اتفاقاتی پیش‌بینی نشده، تضمینی برای موفقیت آنها وجود ندارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان یادآور شد: پس از شیوع و گسترش بیماری کرونا در دنیا و کشور، استارتاپ‌ها نیز از آسیب این ویروس در امان نمانده و همانند بسیاری از کسب و کارها دچار رکود و چالش شدند.

سعیدی افزود: با این وجود برخی از استارتاپ‌های استان در حوزه خدمات جابه‌جایی کالا و مرسولات، فروش الکترونیکی، فروش مایحتاج روزانه، خدمات فروش بدون نیاز به کارت بانکی و حوزه آموزش الکترونیک توانسته‌اند بحران کرونا را به فرصتی برای رونق بخشیدن به کسب و کار خود تبدیل کنند.

کردستان یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارد و ۵۷ درصد جمعیت شهری و روستایی این استان از اینترنت بهره‌مند هستند.

کد خبر 509497

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کردستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha