رئیس جمیعت هلال‌احمر خاش گفت: با جستجوی چندساعته نجاتگران جمعیت هلال‌احمر خاش در ارتفاعات کوه تفتان، کوهنورد ۳۷ ساله مشهدی نجات پیدا کرد.

کوهنورد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، جلال هاشمزهی، شنبه ۲۰ اردیبهشت اظهار کرد: شب گذشته با اعلام بروز حادثه توسط مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمیعت هلال‌احمر استان عملیات نجات کوهنورد مصدوم در ارتفاعات تفتان آغاز شد.

وی افزود: بلافاصله پس از دریافت خبر بروز حادثه یک تیم ۶ نفره از نجاتگران پایگاه امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال‌احمر خاش به ارتفاعات قله ۴۰۵۰ متری تفتان اعزام شد.

هاشمزهی تصریح کرد: یک نفر از تیم ۷ نفره کوهنوردان پس از فتح قله هنگام فرود به علت پرت شدن از صخره با شیب تند از ناحیه مچ پا مصدوم شد که قادر به ادامه مسیر بازگشت نبود.

رئیس جمیعت هلال احمر خاش گفت: پس از انتقال مصدوم به دامنه کوه عملیات در ساعت ۵۰ دقیقه بامداد پایان پذیرفت.

این مسئول با تاکید بر ضرورت برنامه‌ریزی مناسب پیش از صعود کوهنوردان و استفاده از افراد با تجربه و بومی برای رهبری تیم‌ها و به حداقل رساندن حوادث کوهنوردی اضافه کرد: نجاتگران پایگاه امداد و نجات کوهستان به دلیل آشنایی و شناخت کامل مسیرهای صعود و فرود ارتفاعات آتشفشان نیمه فعال تفتان همواره راهنمایان مناسبی برای کوهنوردان هستند.

هاشمزهی یادآور شد: ضرورت دارد کوهنوردان پیش از اقدام به صعود قله شرایط و توصیه‌های لازم برای پیمایش مسیر را از نجاتگران مستقر در پایگاه امداد و نجات کوهستان این جمعیت جویا شوند.

کد خبر 509464

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha