شهردار پایتخت کلمبیا برای کاهش رفت و آمد مردم در دوران شیوع کرونا طرح قرنطینه زنانه و مردانه را در خیابان‌های بوگوتا اجرا کرده است.

طرح زوج و فرد کرونا در بوگوتا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، خانم کلودیا لوپز هرناندز که نخستین شهردار زن تاریخ بوگوتا و البته همجنسگراست، ماه گذشته اعلام کرد در دوران قرنطینه کرونا زنان برای انجام دادن کارهای ضروری فقط می‌توانند روزهای زوج از خانه بیرون بروند و سهم مردان از خیابان‌ها و معابر عمومی روزهای فرد است.

حالا که حدود یک ماه از اجرای این طرح گذشته، از خیابان‌های پایتخت کلمبیا خبر می‌رسد گروه‌های جنسی اقلیت (دوجنسی‌ها یا ترنس) به شدت تحت فشار قرار گرفته‌اند و به ویژه نیروهای پلیس با آنها بدرفتاری می‌کنند. دست‌کم ۲۰ مورد رفتار خشونت‌آمیز در روزهای گذشته گزارش شده و مردان دیده شدن یک زن را در خیابان در روز فرد تاب نیاورده‌اند.

در هشت سال منتهی با ۲۰۱۶ حدود ۷۵ درصد از قتل‌های مربوط به ترنس‌ها در منطقه آمریکای جنوبی رخ داده و حالا که شیوع کووید-۱۹ اوضاع را در تمام دنیا دکرگون کرده، جان ترنس‌ها بیش از پیش به خطر افتاده است. از این رو شهردار بوگوتا به شدت به دلیل طرح تبعیض‌آمیز خود تحت فشار قرار گرفته و البته هنوز به انتقادها واکنش نشان نداده است.

کد خبر 509338

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha