معاون دفتر خودرو و نیروی محرکه وزارت صنعت معدن و تجارت گفت: «اطمینان می‌دهم که به زودی قیمت خودرو در بازار اصلاح می‌شود و دیگر مردم با قیمت‌های بالا مواجه نخواهند شد.»

پرايد111

به گزارش همشهری آنلاین، امیر جعفرپور درباره روند قیمتی که خودروهای داخلی و به خصوص پراید در این روزها در بازار دارند، اظهار داشت: ستاد تنظیم بازار با همکاری سایر مجموعه‌ها و سازمان حمایت در حال نهایی کردن قیمت خودرو متناسب با استانداردها ۸۵ گانه، آلایندگی‌ها و رعایت استانداردهای الزامی است.

وی با بیان اینکه به زودی قیمت خودرو در کارخانه‌های خودروسازی تجدیدنظر می‌شود، تصریح کرد: با بررسی‌های دقیقی که صورت گرفته قیمت خودرو به نحوی تعیین خواهد شد که با بازار تفاوت زیادی نخواهد داشت، این امر ضمن حذف دلالان باعث خواهد شد که قیمتها دیگر هیجانی افزایش پیدا نکند و مردم با شوک قیمتی روبرو نشوند.

معاون دفتر خودرو و نیروی محرکه وزارت صنعت گفت: توصیه ما به مردم  این است که تا اعلام قیمت خودروها به هیچ عنوان از بازار خودرو خریداری نکنند و مطمئنا باشند که بعد از تصمیم نهایی ستاد تنظیم بازار ضمن ترکیدن حباب قیمت، قیمت انواع خودروها در بازار متعادل خواهد شد و در پی آن شاهد هماهنگی عرضه و تقاضا خواهیم بود.

وی تصریح کرد: خرید هر گونه خودرو در این روزهای بازار به ضرر مصرف کننده است.

جعفرپور گفت: در حال حاضر تفاوت قیمت خودروهای کارخانه و بازار بسیار زیاد است و این امر به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست، به همین دلیل در تصمیمهای جدید دیگر چنین فاصله قیمتی وجود ندارد.

وی تأکید کرد: طی چند وقت اخیر دلالان بازار خودرو را بهم ریختند و اجازه ندادند قیمت‌ها مسیر طبیعی خود را طی کند، از این‌رو با تصمیم‌های جدیدی که به زودی اعلام می‌شود، مشکل بازار خودرو حل خواهد شد.

جعفرپور گفت: دلالان بازار خودرو، قیمت پراید را بالا بردند و قیمت فعلی آن که بیش از ۸۰ میلیون تومان است، پذیرفتنی نیست،  اگر مردم صبر کنند تکلیف قیمت‌ها مشخص خواهد شد و دیگر بواسطه فعالیت دلالان بازار خودرو با التهاب روبرو نمی‌شود.

کد خبر 509316

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سید عباس IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    13 4
    آقای وزیر به داد ما برس شرکت سایپا ماشین تیبا دوگانه سوز قرار بود فروردین ماه1398 به من تحویل بده اما هنوز تحویل نداد الان یک سال دیرکرد داره من میخواستم با این ماشین نون خانه وآدم در بیارم تو را خدا انتشار دهید
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    9 0
    اخ که چه مدینه ی فاضله ای میشود خیالم راحت شد
  • فاطمه واحدی IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    22 1
    ای بابا پراید شش میلیون و هشتصد نود میلیون بشه ما کجا هستیم به نظر من دولت کمبود بودجه خود را به این نحوه برخورد میکنه
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    9 7
    اره تورو خدا رسیدگی کنین قیمت ها رو هر چی زودتر پایین بیار ما مردم از این همه گرونی خسته شدیم
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    38 0
    اخر قیمت کارخانه رو میکنن ۸۵ میلیون تا با بازار زیاد اختلاف نداشته باشه.میگن بیاد اینترنی ثبت نام کنید.
    • وطن IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
      15 0
      وزير صنعت نماينده تا الاختيار صنايع خودرو و باني افزايش قيمت چند سال گذشته با شعار كاهش قيمت و اختلاف 5 درصدي خودرو با بازار آزاد بوده است .
  • ناشناس ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    22 2
    سلام اصلا وقتی ماشین پراید رامیبردن خارج کشوروباقیمت ۱۵میلیون تومن میفروختن ولی برعکس میان داخل کشور۳۰میلیون میدادن به ما چرامگه چرابرای صادرات بیرون کشوربانرخ پایین میفروشن ولی برای داخل کشورهمیشه باتورم بالا
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    20 0
    این حربه همیشگی خودروسازان هست.
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    26 0
    ایا از ۹۷تاکنون وزارت صنعت در جریان افزایش قیمت خودرو نبود .چرا هیچگونه طرحی در این رابطه ارائه نکرده تا کار به اینجا رسید .
  • علی IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    0 0
    ماشین نخرید ... بذارید روی دستشون باد کنه ... بعد ببینید چطور منت می کشن تا همه بخرن.
  • خدغدادموذنی IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    1 0
    سلام عرض ادب واحترام....امیدوارم وزارت صمت قیمتهاش رابه بازارنزدیک نکنه وقیمت پرایدنودمیلیونی رابزنه هشتادونه میلیون دقیقامثل سالهای گذشته ...چراخودروسازمثلاسمندشونزده میلیونی راپله به پله همراه بازارافزایش داده وقیمت امروزش حدودصدوسی میلیون توقیمتهاش درج کرده....یه زمانی شیرهای شیشه ای ده ریال بودبخاطراستقبال مردم کارخانه اومدیک ریال ازقیمت کم کردوقیمتش شد نه ریال حالابرعکس شده ..تناسبی بین عرضه وتقاضانیست. متاسفانه کسی هم نیست که اموراقتصادی مملکت راکاردانی کنه....والسلام علی من التبع اهدی
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    1 0
    خوبه که " امید" دارن و با " تدبیر" وعده میدن.
  • ناشناس IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    1 0
    ببین این کار رو خودشون انجام دادن تا قیمت خودرو در کارخانه بالا ببرند صدای مردم بخوابه همه گرونی و احتکار خودرو کار خودشون هست
    • یاسر IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
      0 0
      مشکل از دولت نیست مشکل از مردمه کسی که 100ملیون جمع میکنه که یه ماشینه خوب بخره بعد که میبینه پراید شده 90 ملیون می‌ترسه گرون تر بشه و دلشم میخواد ماشین داشته باشه میاد پراید می‌خره اصلا حقشه پرایده 500ملیونی واقعا متاسفم واسه افرادی که پراید بالای 20 ملیونو خریدن تازه با کلی ناقصی
  • IR ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
    1 0
    حباب چی ترکید که حباب ماشین بترکه ؟؟؟
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
    0 0
    دوتا دلال خودرو را داخل تنور بیندازید قیمتها خود بخود اصلاح می شود .