مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: این سازمان پارسال ۷۴۷ حادثه طبیعی و غیرطبیعی را در این استان پهناور امدادرسانی کرده است.

امداد هلال احمر

به گزارش همشهری آنلاین  رسول راشکی روز پنجشنبه به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ و هللال احمر در دیدار مدیران و اصحاب رسانه با وی اظهارداشت: جمعیت هلال احمر بر اساس وظیفه ذاتی مبنی بر کاهش دردها و تسکین آلام بشری همواره در تمام حوادث طبیعی و غیرطبیعی حضوری فعال دارد.

وی بیان کرد: جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان پارسال ۱۹۸ کوهنورد را که در ارتفاعات این استان گم شده بودند را از مرگ حتمی نجات داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان با اشاره به سیل پارسال در جنوب این استان گفت: امدادگران جمعیت هلال احمر در این سیلاب جان ۷۱ نفر را که گرفتار سیلاب شده بودند را نجات داد.

وی اظهارداشت: همچنین ۶ نفر که در دشتیاری بر روی پشت بام خانه گرفتار سیلاب شده بودند توسط چرخبال‌های هلال احمر نجات یافتند.

راشکی تصریح کرد: ۱۳۸۴ تن کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم به هلال احمر سیستان و بلوچستان به ارزش ۱۵میلیارد تومان برای سیلزدگان جنوب این استان اهدا شد.

وی بیان کرد: همچنین هلال احمر یک میلیارد تومان به سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان کمک کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: امدادگران این جمعیت به یکهزارو ۲۱۰ روستای سیلزده جنوب این استان امدادرسانی کردند.

وی اظهارداشت: هلال احمر سیستان و بلوچستان ۳۸ هزار سبد غذایی ۷۲ ساعته و یک ماهه در میان سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان توزیع کرد.

راشکی تصریح کرد: همچنین چهار فروند بالگرد جمعیت هلال احمر در سیل پارسال در جنوب این استان مشغول امدادرسانی به سیلزدگان بودند.

وی بیان کرد: ۴۰ هزار داوطلب با هلال احمر سیستان و بلوچستان در حوادث طبیعی و غیرطبیعی همکاری دارند که از این جمعیت هیچ حقوقی دریافت نمی‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان با اشاره به اقدامات این جمعیت در زمینه مقابله با ویروس کرونا اظهارداشت: ۴۴۴ هزار نفر از اسفند پارسال تا کنون توسط اعضای داوطلب هلال احمر در این استان مورد پایش سلامت و غربالگری ویروس کرونا قرار گرفتند.

وی اظهارداشت: نیروی جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان برای این طرح از ظرفیت ۴۵۶ نفر از کارکنان و هزار و ۷۹۲ نفر امدادگر داوطلب استفاده کرده است.

راشکی گفت: نیروهای جمعیت هلال احمر علاوه‌بر غربالگری اقدام به توزیع بروشور و ارائه آموزش‌های بهداشتی لازم به رانندگان و مسافران کردند.

وی افزود: جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در کنار کادر بهداشت و درمان این استان علاوه بر غربالگری در زمینه ضدعفونی و گندزدایی معابر نیز مشارکت داشتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان اظهارداشت: این جمعیت همچنین در زمینه راه‌اندازی نقاهتگاه ویژه مبتلایان به ویروس کرونا اقدامات و همکارهای زیادی با دانشگاه‌های علوم پزشکی این استان داشته است.

وی بیان کرد: سه پایگاه جاده‌ای امداد و نجات جمعیت هلال احمر در اسکل آباد خاش، سفیدآبه شهرستان نیمروز و دلگان در هفته هلال احمر افتتاح می‌شود.

راشکی ادامه داد: مرکز توانبخش توسط هلال احمر سیستان و بلوچستان در زاهدان راه‌اندازی شده و همچنین مرکز شیمی درمانی و ساخت اندام مصنوعی نیز توسط این جمعیت بزودی راه‌اندازی خواهد شد.

کد خبر 509059

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha