پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۶:۲۶
۰ نفر

دانشمندان کشف کرده‌اند کوآلاها با لیسیدن درختان عطش خود را فرو می‌نشانند.

کوآلا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، تحقیقات جدید گروهی از دانشمندان استرالیا پرده از رازی در مورد هیدراسیون کوآلاها و رفتار قبلاً ناشناخته نوشیدن در آنها برداشته است. محققان می‌گویند کوآلاها با لیسیدن تنه درختان در هنگام بارش باران، تشنگی خود را برطرف می‌کنند.

تاکنون تصور می‌شد اکثریت قریب به اتفاق نیاز به آب کوآلاها از جانب مایع موجود در برگ‌های اکالیپتوس تازه برطرف می‌شود، چرا که این حیوانات هر روز بیش از نیم پوند (۲۲۷ گرم) برگ تازه می‌خورند، اما این تنها حدود ۷۵ درصد از نیاز به آب و هیدراسیون آنها را پوشش می‌دهد.

کوآلاها در اسارت یا در روزهای خیلی گرم از درختان پایین می‌آیند و به دنبال آب می‌گردند، اما این رفتار نسبتاً نادر تلقی می‌شود و هرگز توضیح داده نشده است که چگونه این کار میزان مصرف آب آنها را تامین می‌کند.

مطالعه جدید شامل ۴۴ مشاهده است که بیش از یک دهه طول کشیده است و یک رفتار نوشیدن نوین را روشن می‌کند که تاکنون پوشیده بوده است. این تحقیقات نشان می‌دهد که این حیوانات به طور مرتب با لیسیدن آبی که بر اثر بارش باران از تنه درختان جاری می‌شود، رفع عطش می‌کنند.

"والنتینا ملا" سرپرست این مطالعه از دانشگاه سیدنی می‌گوید: ما برای مدت طولانی فکر می‌کردیم که کوآلاها به هیچ وجه نیازی به نوشیدن زیاد نداشته باشند، زیرا آنها اکثر آب مورد نیاز برای زنده ماندن را از برگ‌ها می‌گیرند. اما اکنون ما دریافتیم که آنها آب مورد نیاز خود را با لیسیدن از تنه درختان تامین می‌کنند. این کشف، شناخت ما را در مورد چگونگی هیدراسیون کوآلاها در طبیعت به طور چشمگیری تغییر می‌دهد و بسیار هیجان‌انگیز است.

مشاهدات ثبت شده در این مطالعه در فصول مختلف و شرایط آب و هوایی متفاوت انجام شد. "ملا" می‌گوید که این رفتار کوآلاها را رفتاری غیرطبیعی در مواقع استرس یا خشکسالی نمی‌بیند و این رفتار را به عنوان یک فعالیت طبیعی تأیید می‌کند.

وی می‌گوید: از آنجا که کوآلاها حیواناتی شب‌زی هستند و مشاهده رفتار آنها به ندرت در هنگام بارندگی شدید اتفاق افتاده است، رفتار آشامیدن آنها تا حد زیادی مغفول مانده بوده و تاکنون کشف نشده است.

این مطالعه جدید در مجله Ethology منتشر شده است.

کد خبر 508912

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha