چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
۰ نفر

رئیس جمهور در بخشی از اظهاراتش در جلسه هیئت دولت به عرضه سهام شرکت‌های دولتی و همچنین سهام عدالت پرداخت.

روحانی

به گزارش همشهری آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در بخشی از اظهاراتش در جلسه امروز هیات دولت درباره عرضه سهام شرکت های دولتی به بورس گفت: تا کنون یک نوبت این کار انجام شده و چندین نوبت دیگر نیز انجام می شود. ما اگر می خواهیم جهش تولید داشته باشیم، دولت باید چابک شده و آنجایی که نیاز نیست تصدی گری را کنار بگذارد. اقتصاد باید به مردم و شرکت های خصوصی واگذار شود. از سویی نقدینگی در جامعه زیاد است و یکی از راه های درست برای جمع آوری نقدینگی و مهار و کاهش تورم، حضور مردم در بورس است. با عرضه سهام به بورس بنگاه های دولتی هم شفاف شده و با فساد و رانت مبارزه می شود. برای ما خیلی مهم بود که شستا شفاف شود. ما این راه را ادامه می دهیم.

وی همچنین درباره سهام عدالت نیز خاطرنشان کرد: حدود ۵۰ میلیون نفر از مردم که شامل روستائیان، عشایر، بازنشستگان، کارگران، افراد تحت پوشش کمیته امداد، رانندگان و مددجویان می شوند صاحب این سهام هستند. در سال های گذشته مالکیت سهام عدالت خیلی روشن نبود اما دولت یازدهم تلاش کرد تا مردم مالک این سهام شوند. دولت همچنین در سه نوبت سود سهام عدالت را پرداخت کرد. الان زمانی است که این سهام در اختیار خود مردم باشد. زیرا تا الان این کار نیابتی انجام می شد. از امروز با اجازه رهبری مردم صاحب و مالک سهام عدالت می شوند.

رئیس جمهور با بیان اینکه مردم هم می توانند سهام خود را بفروشند و هم اینکه سهام را نگهداشته و سود آن را دریافت کنند، تصریح کرد: من از وزارت اقتصاد و بورس می خواهم به روشنی برای مردم این مسائل را توضیح دهند و ساز و کاری ساده، روشن و در زمان کوتاهی تهیه شود مثل سامانه پیامکی تا مردم از آن طریق اعلام کنند مایل به فروش هستند یا نگهداری سهام، باید ساز و کار فروش سهام هم به سرعت تهیه شده و اگر کسی مایل به فروش بود پول آن به حسابش واریز شود. این سهام در شرایط تحریم کشور و شیوع بیماری کرونا می تواند کمکی به خانواده ها باشد.

کد خبر 508796

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha