دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۰۶:۰۸
۰ نفر

احسان ظلی پور: اکران فیلم‌های خارجی همچنان به صورت محدود در سینماهای تهران ادامه دارد.

این نمایش‌های محدود البته در سالن‌های استاندارد پایتخت صورت می‌گیرد و می‌توان متصور شد که با اکران گسترده‌تر، برخی از این فیلم‌ها، تماشاگر زیادی را هم به خود جذب کنند.
در شرایط فعلی به نظر می‌رسد که اکران فیلم‌‌های خارجی، با وجود آنکه چند سالی است سامان‌یافته‌تر از گذشته دنبال می‌شود، همچنان نیازمند فضایی گسترده‌تر برای اکران است.
«1408»، «فرزندان بشر» و «مرد حصیری» هم سه فیلم خارجی روی پرده‌اند که به‌صورت تک‌سانس به نمایش درآمده‌اند.

«1408» ساخته میکائیل هافستروم است که در بیست و ششمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. فیلمنامه را مت گرینبرگ، اسکات الکساندر و لری کاراشوسکی نوشته‌اند و جان کیوساک در فیلم نقش نویسنده‌ای شکاک را دارد که درباره یکی از اتاق‌های هتلی در نیویورک که در آن چند مورد خودکشی اتفاق افتاده، تحقیق می‌کند.

 «فرزندان بشر» ساخته آلفونسو کوارون مکزیکی است که سازنده فیلم‌های «انتظارات بزرگ»، «و مادر تو نیز» و «هری پاتر و زندانی آزکابان» است. فیلمنامه این فیلم محصول مشترک ژاپن، بریتانیا و آمریکا، اقتباسی آزاد از رمان پی. دی. جیمز است که سال 1992 منتشر شد و در آن کلایو اوون، جولین مور، مایکل کین و چیوتل اجیوفور بازی می‌کنند.
 «مرد حصیری» ساخته نیل لابوت تولید مشترک سال 2006 آلمان و آمریکاست. داستان فیلم درباره کلانتری است که در مورد ناپدید شدن دختری جوان در یک جزیره کوچک تحقیق می‌کند. فیلمنامه را آنتونی شافه نوشته و پل ساروسی مدیر فیلمبرداری، جوئل پلاچ تدوینگر، آنجلو بادالامنتی آهنگساز و نیکلاس کیج، الن برستین، کیت بیهان و لیلی سوبیسکی بازیگران آن هستند.

کد خبر 50877

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز