مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا (۱۷ و ۱۸ اردیبهشت) در برخی از استان‌های کشور به دلیل وزش باد شدید وقوع پدیده گرد و خاک دور از انتظار نیست.

گرد و غبار شدید در قصر شیرین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیائیان با اشاره به این که امروز چهارشنبه در مدار غربی کشور  و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: طی ساعات بعدازظهر در بخش‌هایی از اصفهان، شرق یزد، قم، مرکزی و سمنان رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

او افزود: شدت بارش طی این روز در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، لرستان و ارتفاعات شمال خوزستان خواهد بود. همچنین در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در مناطق مستعد بارش تگرگ خواهیم داشت.

ضیاییان اظهار کرد: پنج‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه در برخی مناطق استان‌های واقع در شمال شرق، ارتفاعات البرز و شمال غرب کشور بارش پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد به نسبت شدید پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان این که روز جمعه در بیشتر مناطق کشور جو آرام است و بعدازظهر در برخی نقاط شمال غرب افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: روز شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه با گذر سامانه دیگری از غرب کشور در دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در نوار غربی بارش رخ می‌دهد و طی بعد از ظهر گستره فعالیت آن دامنه‌های البرز مرکزی واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران را فرا می‌گیرد.

به گفته ضیائیان، طی روزهای یکشنبه و دوشنبه (۲۱ و ۲۲ اردیبهشت) با گذر متناوب امواج از نوار شمالی کشور در مناطقی از شمال غرب، سواحل شمالی و شمال شرق کشور بارش‌های پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد.

وی با بیان این که امروز به دلیل افزایش وزش باد به نسبت شدید در کشور عراق در استان‌های ایلام و خوزستان وقوع پدیده گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست، افزود: اوایل امشب و طی فردا در استان‌های مرکزی، قم، جنوب تهران، جنوب سمنان و شمال اصفهان هم به دلیل وزش باد شدید احتمال وقوع پدیده گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. در نیمه شمالی کشور هم روز پنجشنبه با نفوذ هوای خنک، کاهش نسبی دما رخ می‌دهد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه تصریح کرد: از بعدازظهر فردا (۱۸ اردیبهشت) و طی روز جمعه (۱۹ اردیبهشت) شرق خلیج فارس و روز جمعه دریای عمان به دلیل وزش باد شدید مواج و متلاطم خواهد بود.

ضیائیان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده هم اظهار کرد: آسمان تهران فردا صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۲ درجه سانتیگراد و روز جمعه نیز صاف همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۶درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 508710

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha