یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۷:۵۱
۰ نفر

حمیدرضا حاجی بابایی*: مقوله امنیت، آرامش‌بخش جامعه و آرزوی هر انسان صاحب فکر و شهروند علاقه‌مند به زندگی سالم و روبه رشد است.

 امنیت جز از طریق اقتدار امکان‌پذیر نیست و در نظام‌های مردم‌سالار دینی منشأ قدرت و اعتقاد عمیق مردم به دین و حضور گسترده آنها در شکل‌گیری حاکمیت، بر مبنای همان اعتقاد به دین و نیز شکل‌دهی نهادهای اجتماعی با آرای خود است.

جمهوری اسلامی ایران براساس 2 مؤلفه دین و مردم، از اقتدار مثال‌زدنی در صحنه بین‌المللی برخوردار است که این اقتدار امنیت در صحنه‌های داخلی و خارجی را تضمین کرده است. بر اساس این امنیت، باید بر منافع ملی به‌ویژه در بحث فناوری هسته‌ای پافشاری کرد؛ چرا که یکی از مؤلفه‌های اقتدار ملی نهضت نرم‌افزاری و تولید علم است که ریشه‌های اقتدار ملی را استحکام می‌بخشد.

به همین دلیل است که کشورهای انحصارطلب چنین توفیق بزرگی را برنمی‌تابند و با تهدید و ایجاد ناامنی به دنبال ممانعت از پیشرفت کشورهای در حال توسعه هستند تا همچنان کدخدای بی‌چون و چرای دهکده جهانی باشند.

 اینان غافل‌اند که انقلاب اسلامی با مؤلفه رهبری، دین و مردم ضمن آمادگی لازم برای تهدیدهای پی در پی حاکمان کاخ سفید، پیام مقام معظم رهبری را نصب‌العین خود قرار می‌دهد و با اعتقاد به اینکه منشأ ناامنی‌های جهان آمریکاست، تهدیدهای آنان را توخالی می‌انگارد و بر اراده مردم غیرتمند ایران اسلامی استحکام می‌بخشد و آمریکا را مهیا برای اجرای چنین تهدیداتی نمی‌داند؛ چرا که با ورود در چنین گردابی، خروج از آن غیرممکن است.

 با علم به همه این مسائل، احتیاط، شرط عمل و تدبیر است و نیروهای نظامی باید بر اقتدار روزافزون و آمادگی خود بیفزایند و از این طریق در راستای سیاست دفاعی، دشمنان را از هرگونه تفکر و اندیشه بدخواهانه پشیمان کنند.

 سخنان مقام معظم رهبری هم یک بار دیگر سیاست تهدید و ناامنی و قلدرمآبی حاکمان کاخ سفید را به چالش کشید و نعره‌های منفعلانه آنان را که حاکی از شکست و استیصال آنان در برابر اقتدار ملت ایران بود، خاموش ساخت. خلاصه کلام اینکه، نگاه عاقلانه رهبری، مهر بطلانی بر تهدیدهای منفعلانه آمریکا بود.

*عضو هیأت رئیسه مجلس

کد خبر 50857

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز