مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
۰ نفر

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج اعلام کرد که برای ارتقای سطح خدمات مناطق محروم و کم برخوردار این کلان‌شهر، ۶ سرای محله در این مناطق راه‌اندازی می‌شود.

محله کرج

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا رحیمی سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت افزود: راه‌اندازی سرای محله باهدف نقش‌آفرینی مردم در اداره امور شهری، ارتقای کیفیت زندگی شهروندان، ایجاد انگیزه برای مشارکت اجتماعی و

استفاده از جوانان مستعد برای بهبودی وضعیت اجتماعی و فرهنگی محله‌ها در برنامه کاری شهرداری کرج، استان البرز قرارگرفته است.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج بیان داشت: در تلاش هستیم تا با مشارکت مردم وضعیت زندگی در محله‌های کم برخوردار کرج ازجمله حسن‌آباد بالا بهبود یابد.

وی اظهار کرد: در آینده نزدیک ۶ سرای محله به‌عنوان الگو در مناطقی از کرج گشایش می‌یابد که این طرح گسترش می‌یابد.

کرج که از دهه ۵۰ به بعد با توسعه ساخت‌وسازها اتصال بین مناطق روستایی و سکونتگاه‌های جدید آن برقرار شد اکنون به چهارمین کلان‌شهر کشور تبدیل‌شده و دارای یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت است که در حاشیه و متن این شهر بزرگ چندین محله محروم و حدود یک هزار هکتار بافت فرسوده و سکونتگاه غیررسمی وجود دارد.

اکنون بازآفرینی و ساماندهی بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی به‌عنوان یک دغدغه در برنامه کاری دستگاه‌های اجرایی استان البرز و شهرستان کرج قرار دارد.

یک‌سوم جمعیت سه‌میلیون‌نفری البرز در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی سکونت دارند.

کد خبر 508421

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha