سخنگوی قوه‌قضائیه در خصوص وضعیت و پرونده اتهامی دو دانشجویی که اخیرا بازداشت شده‌اند و نیز خبر منتشر شده درباره مرخصی ندادن به یک زندانی محیط زیستی که به کرونا مبتلا شده است، توضیح داد.

غلامحسین اسماعیلی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه امروز سه‌ شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه در بیست و پنجمین نشست خبری خود در خصوص وضعیت دو دانشجوی بازداشتی که اخیرا بازداشت شده‌اند، گفت: در بازداشت افراد به حرفه و شغل آنها کاری نداریم؛ عملکرد ما معطوف به مشاغل نیست بلکه ما به اتهام نگاه می‌کنیم. این افراد که متأسفانه با گروه‌های ضد انقلاب به ویژه گروهک منافقین ارتباط داشتند، تحت تعالیم این گروهک‌ها به دنبال اقدامات خرابکارانه جدی بودند. این افراد تحت تأثیر بیگانگان این اقدامات را انجام داده بودند و توصیه‌مان به نسل جوان این است که تحت تأثیر قرار نگیرند. البته خانواده یکی از این افراد پیش‌تر با این گروهک‌ها ارتباط داشتند.

سخنگوی دستگاه قضا افزود: پرونده آنها در مرحله رسیدگی قرار دارد.

اسماعیلی در پاسخ به این سوال که یکی از محکومین محیط زیستی به کرونا مبتلا شده و قوه قضائیه اجازه مرخصی به وی نداده است آیا این موضوع صحت دارد، گفت: این مورد اصلاً کرونا نبود بلکه کروناسازی شده بود و با هماهنگی با بستگانش و تعدادی از کادر پزشکی گواهی‌های کرونا صادر شد. این فرد ادعا کرد و ما وی را به بیمارستان ارجاع دادیم، فرد را به همان پزشکی که اعلام کرده بود ارجاع دادیم؛ اما در آستانه مرخصی معلوم شد این فرد به کرونا مبتلا نشده و فقط سناریوسازی جهت اعلام ابتلای زندانیان به کرونا علیرغم تمهیدات اندیشیده شده بود.

کد خبر 508365

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha