مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
۰ نفر

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قزوین گفت: با وجود تعطیلی کتابخانه‌ها به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، کتابخوانی تعطیل نشده است و کتابداران استان به ارائه خدمات به اعضا در فضای مجازی مشغول هستند.

كتابخانه

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، فاطمه‌محمدبیگی افزود: باتوجه به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی، کتابخانه‌های عمومی استان نیز همچنان تعطیل هستند و ادامه فعالیت کتابخانه‌های عمومی منوط به تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کروناست.

وی افزود:نهاد کتابخانه‌های عمومی با تلاش کارشناسان و کتابداران و به منظور اجرای رسالت خود که ارتقای شاخص‌های کتاب و کتابخوانی است، طی این مدت از ظرفیت فضای مجازی به خوبی استفاده کرده و با راه‌اندازی پویش‌های مردمی "هر خانه یک کتابخانه" از نیمه اسفند ماه ۹۸ تاکنون به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت و ترویج فرهنگ مطالعه تلاش کرده است.

محمد بیگی با اشاره به ۷۵ هزار عضو فعال کتابخانه‌های عمومی استان قزوین، گفت: پویش کتابخوان ویژه کتابداران استان در این مدت  شکل گرفته که کتابداران کتابخانه‌های عمومی با معرفی کتاب‌های مفید و اثرگذار و انتشار آن در فضای مجازی به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اقدام می‌کنند.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی از آغاز شیوع ویروس کرونا تبلیغ و اطلاع رسانی در خصوص دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی بوده که هر سال با استقبال ویژه‌ای از سوی مخاطبان برگزار می‌شود.

این مسئول بیان کرد: جشنواره با همکاری بنیاد فرهنگی هنری بین‌المللی امام‌رضا (ع) هر ساله همزمان به دهه کرامت برگزار می‌شود، که به همین منظور ۱۲ عنوان کتاب در پایگاه اینترنتی جشنواره معرفی شده که علاقه مندان در سه رده  سنی کودک، نوجوان و بزرگسال می‌توانند در آن شرکت کنند.

محمدبیگی افزود:  ۸۵ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های نهادی و مشارکتی استان موجود است، به دلیل شیوع کرونا بسیاری از اعضای کتابخانه‌ها کتاب‌هایی که به امانت بردند را به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکنون تحویل نداده‌اند و کتابخانه‌ها پس از بازگشایی حق گرفتن جریمه دیر کرد از اعضا را ندارند.

وی یادآور شد: ضدعفونی و گندزدایی کتابخانه‌های عمومی استان نیز به طور مستمر انجام شده و به محض دستور بازگشایی کتابخانه‌ها براساس پروتکل‌های بهداشتی فعالیت این نهاد به صورت حضوری آغاز خواهد شد.

استان قزوین ۶۱ کتابخانه نهاد و مشارکتی است.

کد خبر 508292

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha