همه‌گیری کرونا می‌تواند تا مدت‌های طولانی ادامه داشته باشد و همه ما باید با تمام توان از خود در برابر این ویروس محافظت کنیم. یکی از روش‌های محافظتی، استفاده از ماسک است.

ماسک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از انتخاب، برخی اشتباهات رایج وجود دارند که بسیاری از ما در دوران همه‌گیری کرونا انجام می‌دهیم. این اشتباهات شامل موارد زیر است:

  • برداشتن ماسک به شکل نادرست

ابتدا به یاد داشته باشید که دست‌های خود را پیش از ماسک گذاشتن بشویید، بنابراین شما سهوا ذرات ویروس را به ماسک و صورت خود منتقل نمی‌کنید. دستان خود را با آب و صابون به مدت ۲۰ ثانیه بلافاصله قبل و بعد از قرار دادن ماسک بشویید و بعد از شست‌وشو، ماسک را فقط با حلقه‌های گوش کنترل کنید. ابتدا ماسک را روی سر قرار داده و سپس آن را روی دهان و بینی خود بکشید. هنگام جدا کردن ماسک، آن را از پشت جدا کنید، مجدداً مراقب باشید که به‌جای لمس پارچه از حلقه‌های گوش استفاده کنید.

  • پوشیدن ماسک به روش اشتباه

اگرچه باید ماسک کل دهان و بینی شما را بپوشاند، اما هنوز باید به شما امکان دهد تنفس طبیعی داشته باشید. قسمت‌های ماسک باید حداقل یک اینچ از هر گوشه دهان شما را پوشش دهد و قسمت زیر آن باید زیر چانه شما بپیچد. ماسک باید روی صورت به شکل کامل فیکس شود، اما نباید مختل‌کننده تنفس شود.

  • خیلی دیر ماسک می‌زنید

دکتر آلیسون هادوک، دکتر متخصص در کالج پزشکی بیلور در این خصوص گفت: «بسیاری از افراد هنگام ورود به یک فروشگاه مواد غذایی یا مراکز دیگر، ماسک می‌گذارند، اما ممکن است خیلی دیر شود، زیرا فعل و انفعالات پیش‌بینی‌نشده ممکن است زودتر اتفاق بیفتد. در حالت ایده‌آل، قبل از اینکه از خانه بیرون بروید باید ماسک بگذارید.»

  • خیلی زود ماسک را برمی‌دارید

برداشتن زودهنگام ماسک مثل هنگام ورود به اتومبیل می‌تواند خطرناک باشد. دکتر هادوک توصیه می‌کند تا زمانی که وارد خانه می‌شوید صبر کنید و پس از لمس ماسک و قبل از اینکه هر چیز دیگری را لمس کنید، آن را در کیسه قرار دهید و از ضدعفونی‌کننده دست استفاده کنید.

  • آلوده کردن ماسک

دست از لمس صورت خود بردارید. مردم در بسیاری از موارد متوجه نیستند که ماسک را لمس می‌کنند. افراد با دست‌های آلوده ماسک را لمس می‌کنند و همین موضوع در انتشار ویروس موثر است.

کد خبر 508014

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پانیذ و پارمیس IR ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    0 0
    خدا رحم کنه میترسم