مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
۰ نفر

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شمیرانات اعلام کرد: بارش‌های متناوب در سال جاری منجر به رشد انبوهی از علوفه‌های مرتعی به‌ویژه اشکوب در اراضی این شهرستان شده است که بی‌شک با گرم شدن تدریجی هوا، احتمال آتش سوزی در این مناطق وجود خواهد داشت.

سالانه ۱۵ هزار هکتار جنگل و مرتع دچار حریق می‌شوند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، «حسن شکری» بیان کرد: در سال ۹۶ یکصد هکتار، در سال ۹۷ ۳۰ هکتار و در سال ۹۸ بیش از ۳۰۰ هکتار از مراتع و جنگل‌های این شهرستان دچار حریق شده بودند.

وی تصریح کرد: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید برای جلوگیری از وقوع آتش سوزی نسبت به نصب تابلو و بنرهای هشدار دهنده در مناطق و معابر پردد و تفرجگاه‌ها اقدام کنند.

شکری افزود: جهاد کشاورزی و دهیاری‌ها باید برای جلوگیری از سوزاندن بقایای محصولات زراعی در حاشیه عرصه‌های منابع طبیعی، تذکرات لازم را به کشاورزان بدهند؛ همچنین شهرداری‌ها نیز باید از هرگونه آتش زدن زباله‌های انباشت شده در اراضی ملی جداً خودداری کنند.

وی کرد:شهروندان در صورت مشاهده آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی با شماره تلفن ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع و یا با شماره های ۲۶۵۰۷۳۴۴ – ۲۶۵۰۷۳۴۳ یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان تماس بگیرند.

شهرستان شمیرانات با ۱۴۰ هزار هکتار اراضی ملی در شمال و شمال شرقی تهران واقع شده است.

کد خبر 507897

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha