یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۴:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: هراس رهبری حزب اتحاد سوسیال مسیحی آلمان (CSU) از شکست در انتخابات ایالتی ماه سپتامبر بر عملیات ارتش این کشور در افغانستان تاثیر گذاشته است.

بر اساس اطلاعاتی که مجله خبری اشپیگل به دست آورده، نیروهای این کشور قرار است تازه در ماه اکتبر تقویت ‌شوند که این امر احتمالا خشم متحدان آلمان را برخواهد انگیخت.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و فرانتس یوزف یونگ، وزیر کشور آلمان (که هر دو از حزب دموکرات مسیحی هستند)، به دلیل نگرانی حزب خواهرخوانده خود (CSU) در بایرن، لایحه‌ای را تصویب کرده‌اند که افزایش سربازان این کشور تا مرز 3500 نیرو تازه در ماه اکتبر و در ابتدای تمدید معمول ماموریت ارتش این کشور صورت گیرد. این تصمیم، ارتش آلمان را در دو راهی وحشتناکی قرار داده است.

در حالی که ارتش‌‌های خارجی به دلیل حملات متعدد طالبان تا حدودی باید نیروهای‌شان را در قندوز تقویت کنند، اما رهبری نظامی در برلین این تقاضای ایساف را رد کرده و گفته است سربازان تهاجمی آلمان باید در عملیات علیه جنگجویان پشتون در غرب مشارکت داشته باشند. بر این اساس، ارتش آلمان باید بر روی کمبود نیروهایش در منطقه شمالی که خودش مستقر است متمرکز شود و نمی‌تواند چند پاره شود.

این تصمیم به سرعت با انتقاد مواجه شد. در گزارشی محرمانه به وزارت امور خارجه آلمان، یک دیپلمات مستقر در مقر آلمان‌ها در مزار شریف، رد این درخواست را یک «شوک» خواند. وی بیمناک است که این اقدام این تاثیر را بگذارد که «آلمان شراکت نامحدود نخواهد داشت و به تعهداتش پایبند نخواهد بود.»

کد خبر 50780

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز