مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
۰ نفر

مدیرکل ارشاد و فرهنگ اسلامی کرمان گفت: طرح پایتخت کتاب با محوریت شهرداری درکرمان اجرا می‌شود. این طرح در شورای فرهنگ عمومی استان به تصویب رسیده است.

کتاب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا علیزاده بیان کرد: آنچنان که باید به این دوست خوب توجه نشده است.  باید بستری فراهم کرد تا مردم بیشتر از کتاب استقبال کنند.

وی افزود: برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از سال ۹۸ اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در چهار سال گذشته یکسری برنامه‌هایی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تدوین کرده که مهم‌ترین آن انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران است که هر ساله این طرح اجرایی و در نهایت پایتخت کتاب ایران معرفی می‌شود.

علیزاده تصریح کرد: در کرمان با عنایت استاندار و همچنین نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه که ریاست شورای فرهنگ عمومی استان را نیز بر عهده دارند، طرح کرمان به‌عنوان پایتخت کتاب ایران اجرا می‌شود.

مدیرکل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان کرمان ادامه داد: طرح کرمان به‌عنوان پایتخت کتاب ایران با چشم‌انداز سال ۱۴۰۰ است و با محوریت شهرداری و شورای شهر اجرایی خواهد شد.

علیزاده بیان کرد: سال ۹۷ نیز در زمینه انتخاب پایتخت کتاب ایران در کشور وضعیت خوبی داشتیم و شهرهای رفسنجان و بم با همت شهرداران و مجموعه‌های فرهنگی به مرحله نهایی راه یافتند. از ۱۷۵ شهر شرکت‌کننده در طرح، این دو شهر هم در جمع ۵ شهر نهایی بودند.

وی اظهار کرد: این طرح تا دی سال ۹۹‌ ادامه دارد.  جشنواره‌های روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران نیز یکی دیگر از طرح‌ها برای ترویج کتابخوانی است.

علیزاده گفت: کرمان سال گذشته مقام اول را از نظر تعداد روستاهای شرکت‌کننده در طرح جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران داشت.  یکی دیگر از طرح‌های بسیار خوب در حوزه ترویج کتاب و کتابخوانی راه‌اندازی باشگاه‌های کتابخوانی کودک است که در کرمان به‌خوبی پیگیری شده است.

کد خبر 507609

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha