یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
۰ نفر

وزش تندباد صبح یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۹۹ در استان گلستان علاوه بر قطع برق برخی محلات و ریشه‌کن کردن تعدادی از درختان، موجب بسته‌شدن بخش‌هایی از جاده بین‌المللی گرگان - کردکوی به دلیل افتادن تنه درختان شد.

تندباد

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، مشاهدات نشان می‌دهد مسیر کردکوی - گرگان از محل سه‌راهی یساقی به سمت گرگان ابتدای صبح امروز مسدود شد و رانندگان مجبور شدند از جاده قدیم تردد کنند.

در داخل شهر گرگان نیز پاکبانان در حال تلاش برای جمع‌آوری سرشاخه‌های شکسته شده درختان هستند اما گستره زیاد فعالیت و خسارت تندباد سبب شده تا همچنان در برخی نقاط شهر دپو سرشاخه‌های شکسته شده وجود داشته باشد.

در تعدادی از پارک‌های شهر نیز برخی درختان و درختچه‌ها به سبب شدت باد، شکسته شد.

مدیرکل مدیریت بحران گلستان گفت : وزش تندباد شب گذشته، موجب ریشه‌کنی چندین اصله چنار در جاده کردکوی - گرگان، شکستن سرشاخه‌های درختان در شهر گرگان و قطعی برق برخی محلات شده اما خسارت عمده‌ای ناشی از آن از سایر شهرستان‌ها ارسال نشده است.

سیدرضا قادری اظهار کرد: مسدود بودن مسیر غرب به شرق جاده کردکوی - گرگان با حضور عوامل راهداری برطرف شده و در حال حاضر تردد در آن جریان دارد.

محمد قلیپور، رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار اداره‌کل هواشناسی گلستان نیز گفت: با توجه به فعالیت سامانه بارشی از شب گذشته تاکنون در استان، حداکثر سرعت وزش باد در گرگان، ۵۰ کیلومتر بر ساعت و سرعت وزش باد در گمیشان ۵۰، مناطق غربی استان ۴۰ و مناطق شرق استان نیز بین ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت بود.

وی گفت: فردا دوشنبه ۱۵ اردیبهشت این سامانه از استان خارج می‌شود و تا روز چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت آسمان گلستان صاف است.

آسمان گلستان امروز نیمه‌ابری تا تمام‌ابری، همراه با بارندگی در مناطق کوهستانی و به صورت موقت همراه با وزش باد شدید است.

کد خبر 507552

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha