معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: شدت بارش‌های اخیر باعث آسیب به قلعه‌های تاریخی استان به ویژه قلعه رشکوئیه شده است.

قلعه رشکویه

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی اصغر صمدیانی افزود: بارش شدید در شهرستان تفت باعث فروریختن بخشی از حصار یکی از برج‌های قلعه رشکوئیه شد.

وی بیان کرد: بخشی از قلعه‌های واقع در شهرستان‌های هرات، ابرکوه، مهریز، یزد و تفت آسیب دیده که خوشبختانه همکاری قابل توجه دوستداران میراث فرهنگی و حضور نیروهای میراث فرهنگی، شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها موجب جلوگیری از خسارت بیشتر به این قلعه‌های تاریخی شد.

صمدیانی ادامه داد: امیدواریم با تامین اعتبار لازم، قلعه‌های تاریخی یزد که آسیب دیده‌اند به‌زودی در برنامه مرمت قرار بگیرند.

معاون میراث فرهنگی یزد اظهار کرد: مردم در صورت مشاهده تخریب و خسارت باران به بافت‌های تاریخی، آن را به معاونت میراث فرهنگی گزارش کنند تا از تخریب بیشتر آن‌ها در پی بارش‌های بعدی جلوگیری شود.

صمدیانی اضافه کرد: بیشترین تخریب باران به دلیل گرفتگی ناودان‌ها است. به همین دلیل ساکنان بافت‌های تاریخی یزد به طور مرتب پشت‌بام‌ها را پایش کنند و از باز بودن ناودان‌ها مطمئن شوند.

کد خبر 507440

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha