یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
۰ نفر

استان مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و داشتن جنگل‌های فراوان یکی از قطب‌های مهم گردشگری ایران به حساب می‌آید اما این استان علاوه بر پوشش‌های جنگلی، آبشارهای بسیار زیبایی دارد مانند آبشار گزو که در منطقه‌ای بکر در دل جنگل‌های هیرکانی واقع شده است.

آبشار گزو

همشهری‌آنلاین - علی‌اصغر درویش: یکی از آبشارهای مرتفع مازندران،  آبشار گزو در فاصله ۱۵ کیلومتری بخش شیرگاه از توابع شهرستان سوادکوه و ۲۵ کیلومتری شهر زیرآب در قلب منطقه‌ جنگلی و سرسبز و زیبای لفور مازندران قرار دارد، همان منطقه‌ای که یکی از علت‌های معروف شدنش سد لفور در کنار امامزاده‌ای معروف به «سه بزرگوار گزو»  واقع شده است و هنوز هم جزو مناطق بکر شمال ایران محسوب می‌شود.

‌مسیر رسیدن به این آبشار با این‌که طولانی‌ست، آن‌قدر باصفاست که احساس خستگی به سرعت رخت برمی‌بندد. البته در طول مسیر به دوراهی‌های زیادی می‌رسیم که با تابلو، راه امامزاده گزو کاملا مشخص می‌شود. از امامزاده تا آبشار نیم‌ ساعت پیاده‌روی به سمت پایین جنگل با یک شیب نسبتا تند فاصله داریم. بهشت گمشده و چشمه دلاسره نیز در همین منطقه واقع است.

آبشار گزو از ارتفاع ۵۳ متری درون دره‌ای به شکل "U" می‌ریزد که در زیر آن حوضی از آب زلال تشکیل شده است. در فصول گرم بازدیدکننده‌ها در آن آب‌تنی می‌کنند. با ایستادن نزدیک آن، شبنم‌های حاصل از پودرشدن آب خیس‌تان می‌کند.

آبشار گزو علاوه‌ بر جذب گردشگران، مقصدی مناسب برای علاقمندان به کوهنوری و صخره‌نوردی نیز به‌شمار می‌رود.

این محل به علت دشوار بودن دسترسی ، یکی از مناطق کمتر دیده شده ایران محسوب می‌شود. آبشار گزو از دو آبشار تشکیل شده که اولی ۵ متر ارتفاع دارد و ارتفاع دومی به ۴۳ متر می‌رسد. نیمه‌ بهار تا نیمه‌ پاییز زمان مناسبی برای سفر به این منطقه است.  

کد خبر 507429
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha