اکنون در طول این فصل از فاصله‌گذاری اجتماعی، ضروری است که نه‌تنها با کسانی که دوستشان داریم در ارتباط باشیم بلکه از همه مهم‌تر، درحالی‌که تنها هستیم با خودمان نیز ارتباط برقرار کنیم.

کیفیت زندگی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سوشال لایف‌استایل، اگرچه حفظ سلامت روانی و جسمی در طول روزهای عادی زندگی ضروری است اما در دوران قرنطینه از اهمیت بیشتری برخوردار است. چرا؟ زیرا این روند جدید و عادی که همه در حال تجربه کردن آن هستیم، تاثیرات منفی غیرقابل انکاری به همراه خواهد داشت.

از دور بودن از عزیزان تا محدود بودن در انتخاب مکان‌هایی که می‌توانیم به آنجا برویم، موارد بسیاری وجود دارد که باعث دشوار شدن زندگی در این دوران می‌شود پس باید بهترین راه‌های مراقبت از کیفیت زندگی خود را بدانیم تا روزهای خود را به بهترین شکل ممکن سپری کنیم.

اما اگر از بهترین راه‌کارهای موثر برای حفظ کیفیت زندگی خود مطمئن نیستید، ممکن است دچار دلهره شده باشید. اینجا، برای اطمینان از اینکه در مسیری صحیح قرار دارید، ۵ نکته مراقبت از خود برای استفاده در دوران فاصله گذاری اجتماعی را ذکر می‌کنیم:

  • بیرون بروید:

ممکن است بیرون رفتن از خانه در شرایط فعلی کمی عصبی‌کننده به‌نظر برسد زیرا در انتخاب محل مورد علاقه خود محدود هستید اما بسیار مهم است که سعی کنید گاهی از منزل خارج شوید، حتی اگر فقط هرازگاهی در محله اطراف منزل خود قدم بزنید. (فقط اطمینان حاصل کنید که هنگام قدم زدن فاصله خود را از دیگر رهگذران نگه دارید).

با خروج از خانه و تنفس هوای تازه، مدیریت استرس‌هایی که احساس می‌کنید راحت‌تر می‌شود و شما در روز بعد با حال بهتری بیدار ‌می‌شوید.

  • محیط خانه خود را بازنگری کنید

با گذراندن مدت زمانی بیشتر در داخل منزل، بایدآرامش محیط خود را تا حد ممکن بالا ببرید. برای انجام این کار، سعی کنید هر چیزی که تاثیر منفی دارد حذف کنید، دستگاه دیجیتالی خود را نیز کنار بگذارید. (زیرا بیشتر اخبار مربوط به کووید-۱۹ است) و مدتی را برای جدا شدن از دنیای خارج صرف کنید.

به این فکر کنید که وقتی این دوران انزوا تمام می‌شود خودتان را چگونه می‌بینید. منتظر آینده باشید و ذهن خود را در مسیری که برای خودتان تجسم می‌کنید، تقویت کنید.

  • کاری خلاقانه انجام دهید

یکی از بهترین راه‌ها برای انجام مراقبت از خود این است که مدت زمانی را صرف انجام فعالیتی کنید که دوست دارید یا تلاشی جدید داشته باشید. مثلا اگر عاشق هنر هستید، می‌توانید زمان مناسبی را برای تکمیل یک نقاشی داشته باشید.

با آغاز یک فعالیت خلاقانه، مهم نیست که چه شکلی دارد، ذهن شما از آنچه اتفاق می‌افتد دور می‌شود و به آرامش می‌رسد.

  • کمی مراقبه انجام دهید

یک راهکار مهم در شرایط فعلی آرام کردن ذهن و جسم است. اطمینان یافتن از اینکه شرایط ذهنی و جسمی ما در شرایط خوبی قرار دارد در این دوران ضروری است. برای این کار می‌توان از مراقبه و مدیتیشن استفاده کرد. کافی است هر روز تنها ۵ دقیقه در وضعیتی راحت و بدون حرکت بنشینید و ذهن خود را آرام کنید. یوگا و ورزش‌های آرام انجام دهید.

  • به حرکت و تلاش خود ادامه دهید

مانند تمام موارد پیش گفته، حفظ پویایی جسمی و روحی در این دوران بسیار مهم است. باید مطمئن شوید که تمام روز روی کاناپه لم نمی‌دهید؛ در یک دوره ایروبیک (ورزش هوازی) مجازی شرکت کنید؛ گاهی برای خرید و کارهای ضروری از خانه خارج شوید؛ موضوع جدیدی را بیاموزید و سلامت جسمی و روحی خود را تقویت کنید.

کد خبر 507132

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha