مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
۰ نفر

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دماوند از بازپس‌گیری ۴۱ هزار مترمربع از اراضی ملی این شهرستان خبر داد.

اراضی ملی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، جمشید جویباری اظهار داشت: با هدف حفظ انفال و عرصه‌های ملی، ۴۱ هزار مترمربع از اراضی ملی شهرستان دماوند در استان تهران واقع در پلاک «گم بیک» باز پس‌گیری و به دولت بازگردانده شد.

جویباری افزود: این اراضی تصرف شده در راستای اجرای یک فقره حکم قطعیت یافته قضائی توسط نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان دماوند و با حضور نیروی انتظامی رفع تصرف شده است.

وی خاطر نشان کرد: در اجرای این اقدام قانونی تمامی دیوارکشی و فنس‌کشی‌ها و بناهای ایجاد شده مورد تخریب قرار گرفت.

این مسئول منابع طبیعی شهرستان دماوند از توقیف دو دستگاه تراکتور در اراضی ملی منطقه «لومان» این شهرستان نیز خبر داد و تصریح کرد: اکیپ‌های یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان در حین گشت‌زنی با ۲ دستگاه تراکتور برخورد کردند که در حال شخم و شیار در اراضی ملی بودند؛ بلافاصله و با اخذ دستور از مقام قضائی نسبت به توقیف این ۲دستگاه تراکتور اقدام شد و متخلفان به مراجع قضائی معرفی شدند.

جویباری تاکید کرد: حفاظت از عرصه‌های ملی از اولویت‌های مهم مجموعه منابع طبیعی به‌شمار می‌رود و در این خصوص با متخلفان به این عرصه‌ها بدون هیچ اغماضی برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وی از عموم مردم درخواست کرد: ضمن مراقبت از عرصه‌های جنگلی و مرتعی، در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف به اراضی ملی مراتب را فوراً از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

کد خبر 507104

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha