شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴
۰ نفر

وضعیت بارش‌های استان خراسان رضوی پس از ۱۸سال خشکسالی متوالی طی سال ۹۸ در بیشتر مناطق این استان طبیعی و همراه با ترسالی گزارش شده است.

آب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی روز شنبه ۱۳ اردیبهشت با بیان این مطلب افزود: وضعیت بارش‌ها در بهار و زمستان سال ۹۸ در تمامی نقاط استان خراسان رضوی با ترسالی همراه بوده است.

دکتر محسن عراقی‌زاده با اشاره به وضعیت بارش‌های استان در دیگر فصل‌های سال ۹۸ ادامه داد: در تابستان سال گذشته بارش‌ها در بیشتر نقاط استان خراسان رضوی شرایط عادی نسبت به دوره آماری بلند مدت داشته است درحالی که طی این مدت شهرستان‌های مشهد، چناران، تربت‌جام و گناباد با ترسالی همراه بوده‌اند، اما شهرستان خواف شرایط خشکسالی را سپری کرده است.

وی اضافه کرد: در پاییز سال گذشته وضعیت بارش‌ها در بیشتر نقاط استان شرایط طبیعی داشته است در حالی که در شهرستان‌های تربت‌جام، نیشابور و فریمان ترسالی و شهرستان سرخس در این فصل با خشکسالی همراه بوده است.  

مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بررسی وضعیت بارش‌ها در استان خراسان رضوی به تفکیک ماه‌ها در سال گذشته نشان می‌دهد که در ماه‌های فروردین، خرداد، تیر، مرداد، شهریور، دی، بهمن و اسفندماه بیشتر مناطق استان شرایط ترسالی را سپری کرده‌اند.

عراقی‌زاده افزود: طی فروردین‌ماه امسال ۱۲۷ میلیمتر باران در مناطق مختلف استان خراسان رضوی باریده است که این میزان نسبت به دوره آماری بلند مدت ۳۷ میلیمتر افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده بارندگی‌های اردیبهشت ماه امسال در خراسان رضوی به جز هفته اول طبیعی و بیشتر از میزان طبیعی رخ خواهد داد.

عراقی‌زاده ادامه داد: میانگین بارندگی استان خراسان رضوی در سال زراعی جاری تاکنون ۲۷۰ میلیمتر گزارش شده است که نسبت به میانگین دوره آماری ۵۱ درصد افزایش و نسبت به سال گذشته پنج درصد کاهش داشته است.

میانگین سالانه بارندگی در خراسان رضوی ۲۱۰ و در کشور ۲۴۰ میلیمتر است.

کد خبر 507045

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha