مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۷
۰ نفر

کرونا روزهای سختی را برای گیلانی‌ها رقم زد. با این وجود بسیاری از مردم این استان در این مدت به یاری هم شتافتند و باری از دوش هم‌استانی‌های خود برداشتند. در این میان مالکان مهدهای کودک نیز در این زمینه عقب نماندند.

مهد کودک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، در کنار همه تلاش‌ها برای کمک به مردم، تعدادی از صاحبان و مالکان مغازه‌ها از دریافت اجاره‌بهای خود گذشتند.  

به همین دلیل پویشی از سوی بهزیستی با عنوان پویش همدلی «بخشش اجاره مهدهای کودک» در گیلان راه اندازی شد که با این اقدام تاکنون ۶۰ مالک مهدهای کودک با بخشش اجاره تمام یا بخشی از آن به این پویش پیوستند.

مدیرکل بهزیستی گیلان گفت:  تعطیلی مهدهای کودک، کارکنان این مراکز را که فرزندان جوان، تحصیل‌کرده و باانگیره جامعه هستند، همانند بسیاری از مشاغل آسیب‌پذیر دچار تنگناهای مالی شدیدی کرده است.

حسین نحوی نژاد افزود: این بار مالکان ساختمان‌های مهد کودک در انجام کار خیر پیشقدم شدند و با بخشش تمام یا بخشی از اجاره‌بها ساختمان‌های خود، قدم‌های بسیار ارزشمندی برای کمک به همنوعان‌شان و تقویت آموزش و مراقبت کودکان زیر ۶ سال برداشتند.

وی اظهارکرد: با شیوع ویروس کرونا در کشور، شاهد همدلی و همراهی مردم برای کمک به نیازمندان در بخش‌های مختلف بودیم که کاری ارزشمند و ماندگاراست.

یکی از مالکانی که در پویش همدلی بخشش اجاره مهدهای کودک پیوست ونخواست نامش رسانه‌ای شود گفت:  به عشق لبخند کودکان سرزمینم و برای رضای خدا،   اجاره‌بهای مهدکودک را به مدت چند ماه بخشیده‌ام و از این کارم خیلی خوشحالم.  

وی گفت: بیماری کرونا بسیاری از کسب و کارها را از رونق انداخت و زندگی را برای مردم سخت کرد، افرادی که توانایی بخشش مالی و یا هر نوع کمک به دیگران را دارند، باید دست به کار شوند تا گوشه‌ای از مشکلات و گرفتاری‌ها را در روزهای سخت کرونایی رفع کنند.

یکی دیگر از مالکان مهدهای کودک استان با پیوستن به پویش بخشش اجاره بهاء گفت: اجاره بهای سه ماه گذشته را بخشیدم و تا زمانی که مهدهای کودک فعال نشود، اجاره‌بها دریافت نمی‌کنم.

تقی شیرزاد جلالی افزود: به‌خاطر دل خودم و بعد هم به‌دلیل اجر معنوی بخشش، تصمیم گرفتم که اجاره‌بها ملکی را که به عنوان مهدکودک اجاره داده‌ام، دریافت نکنم.

این نیکوکار گیلانی که دارای کارخانه برنجکوبی و نمایندگی دوچرخه است، اظهار داشت: اجاره مغازه شیرینی‌فروشی را به مدت ۲ ماه و یک مغازه دیگر را به مدت یک ماه دریافت نکردم.

وی درباره اجاره یک واحد مسکونی که مالکیت آن را بر عهده دارد،   خاطر نشان کرد: به‌دلیل مشکلات اقتصادی که کرونا به‌وجود آورد، این ملک را با همان مبلغی که سال گذشته رهن داده بودم، دوباره برای یک سال دیگر تمدید کردم.

محسن معراجی از دیگر مالکانی است که به پویش همدلی برای بخشش اجاره‌بهای مهدهای کودک گیلان پیوست و ۶۳ سال سن دارد و بازنشسته است.

این نیکوکار گیلانی نیز گفت: با شیوع ویروس کرونا مهدهای کودک نیز تعطیل شده‌اند، این مهدها درآمدی ندارند تا اجاره‌بهای ما را بدهند، بنابراین تصمیم گرفتم اجاره را تا زمان فعالیت دوباره مهدهای کودک دریافت نکنم.

وی افزود:  دریافت اجاره‌بهای مهدکودک در این شرایط برای من گوارا نیست، توصیه من به افراد توانمند مالی این است که به یاری نیازمندان و افرادی که با شیوع ویروس کرونا دچار آسیب شده‌اند، بشتابند.

ایثار و از خودگذشتگی فرهنگ والای ایرانیان

جامعه شناس و عضو هیات علمی دانشگاه پیام نورگیلان گفت: مردم در جریان شیوع ویروس کرونا در جای جای کشور جلوه‌هایی از ایثار را به نمایش گذاشتنند.

رفعت الله شریفی افزود: ما ایثار و از خودگذشتگی مردان و زنان را پیش از این یعنی در دوران هشت سال جنگ تحمیلی تجربه کرده‌ایم، به طوری که در آن ایام با روحیه ایثار و شهادت توانستیم در مقابل دنیا موفق شویم.

وی اظهار داشت: اکنون در شرایطی قرار داریم که افراد و دولت به‌تنهایی نمی‌توانند وضعیت را مدیریت کنند، همه باید با تعاون، همکاری و از خودگذشتگی به یاری نیازمندان بشتابیم.

این عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور استان خاطر نشان کرد: افراد دارا و توانمند باید از فرصت ماه مبارک رمضان بهره بگیرند و با بخشش‌هایی از جمله اجاره‌بها مغازه، مسکن و مهدهای کودک و غیره به افرادی که بر اثر بیماری کرونا دچار آسیب مالی شدند، کمک کنند.

جلب رضایت مالکان

معاون امور اجتماعی بهزیستی گیلان نیز گفت:  با اجرای پویش همدلی بخشش اجاره مهدهای کودک در این استان تاکنون، ۶۰مالک مهدهای کودک به این پویش پیوستند. با پیگیری به عمل آمده در سراسر گیلان و در تماس با مالکان مهدهای کودک استیجاری، رضایت  ۶۰ مالک برای بخشش کامل یا بخشی  از اجاره‌بهای مهدهای کودک در زمان تعطیلی ناشی از کرونا جلب شده است.

ساسان جهانبخش افزود: از عموم مالکان مهدهای کودک استان درخواست می شود تا به عشق کودکان این سرزمین به پویش همدلی بخشش اجاره بهاء مهدهای کودک استیجاری بپیوندند، براساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا و ابلاغ دستور تعطیلی مهدهای کودک، فعالیت اجرایی این مراکز به صورت حضوری از اسفند ۹۸ به صورت کامل متوقف شد که این امر آسیب‌هایی نظیر از دست رفتن درآمد این مراکز را در پی داشت.

وی  خاطر نشان کرد: مالکانی که تمام یا بخشی از اجاره مهدهای کودک را در زمان تعطیلی بخشیده یا خواهند بخشید در قالب پویش همدلی و با اهداء نشان حامی کودک و لوح تقدیر از سوی بهزیستی استان از آنها قدردانی به عمل می‌آید.

وی افزود:  برای کاهش آسیب‌های وارده به  مهدهای کودک اقداماتی با همفکری و هم اندیشی با نمایندگان مهدهای کودک در سطح کشور و استان انجام گرفته است. قرارگرفتن نام مهدهای کودک در فهرست نهایی مشاغل زیان‌دیده ناشی از کرونا، استفاده از بیمه بیکاری مربیان شاغل در مهدهای کودکی که کارفرما بر اساس قانون کار برای آنان حق بیمه پرداخته کرده، ابلاغ بخشنامه مبتنی بر حمایت از منافع عالیه کودکان و تاکید بر رعایت قرارداد بین والدین و مهدهای کودک از جمله این اقدامات است.

جهانبخش خاطر نشان کرد: درخواست در سطح کشور با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و در سطح استان با مقامات استانی در راستای معافیت از پرداخت مالیات، معافیت یا استمهال از پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی خود و پرسنل تا پایان بحران، استمهال اقساط بانکی صاحبان امتیاز مهدهای کودک، تنفس سه ماهه در پرداخت اقساط تسهیلات بانکی و  بخشش اجاره‌بهای ایام تعطیل کرونا برای مهدهای کودک خصوصی فعال  در املاک سازمان  از جمله دیگر اقدمات است.

کد خبر 507030

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گیلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha