کشف لاشه یک موجود عجیب توسط کوهنوردان در شهرستان بویراحمد کهگیلویه و بویراحمد خبرساز شد.

حیوان عجیب بویر احمد

به گزارش همشهری‌آنلاین، تصاویری از لاشه یک موجود ناشناخته، عجیب و نادر در فضای مجازی استان کهگیلویه و بویراحمد انتشار یافت که براساس اطلاعات کوهنوردان، این لاشه در منطقه خرم‌ناز شهرستان بویراحمد کشف شده است.

سید اسدالله هاشمی، مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در این رابطه گفت: این موضوع توسط کارشناسان محیط زیست استان در حال بررسی است که در صورت مشخص شدن جزئیات آن، به مردم اطلاع‌ارسانی می شود.

وی افزود: این لاشه باید به‌صورت میدانی و با هماهنگی کارشناسان و اساتید سازمان محیط زیست کشور بررسی شود و نتیجه کار کارشناسی به اطلاع عموم خواهد رسید.

هاشمی بیان کرد: منطقه "خرم ناز" شهرستان بویراحمد یکی از مناطق شکار ممنوع استان کهگیلویه و بویراحمد است.

گفتنی است در استان کهکیلویه و بویراحمد در ارتفاع ۲۵۰۰ متر از سطح دریا، منطقه‌ای با پوشش گیاهی بسیار زیبا، رودخانه و حیات وحش وجود دارد که به منطقه شکار ممنوع "خرم ناز" معروف است.

منطقه شکار ممنوع خرم ناز پوشش گیاهی بسیار زیبایی دارد که خوشبختانه به علت جلوگیری از چرای بی‌رویه دام‌ها حفظ شده و گسترش یافته است.

پوشش گیاهی این منطقه شامل خارهای کوتاه، چند نمونه کنگر، کاهوی وحشی، فرفیون و گیاهان مرتعی بوده و درختانی شامل بادام وحشی، بلوط، بنه، بید، گلابی و گردوی وحشی، زالزالک، سنجد، ارژن، الـوک(بخورک) و … است.

انواع سهره، دم جنبانک، جغد، دارکوب، گنجشک سانان، خرس، گراز، گرگ، شغال، کفتار، روباه، سنجاب، خرگوش و انواع پستانداران کوچک از جمله حیات وحش منطقه شکار ممنوع خرم ناز هستند. وسعت این منطقه  ۱۹ هزار و ۹۳۵ هکتار است.

کد خبر 506816

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    0 0
    می خوام ببینیم این موجود چیه تو درباره ی خرم ناز حرف می زنی